ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 آذر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

قوه قضائیه از این دست

به آن دست ویران تر شد!

 
 
 
 

آیت الله یزدی که حالا رئیس حوزه علمیه قم است و در انتخابات اخیر مجلس خبرگان با رای مردم طرد شد، پس از آیت الله موسوی اردبیلی که پس از فوت آیت الله خمینی کنار گذاشته شد و یا کنارش گذاشتند و چند روز پیش هم فوت کرد، هشت سال رئیس قوه قضائیه بود. پیش از او آیت الله بهشتی و آیت الله موسوی اردبیلی این قوه را دراختیار داشتند. قوه ای که نامش بود شورای عالی قضایی و در زمان یزدی شد قوه قضائیه. در دوران او جنایات سیاسی و محرومیت های سیاسی بسیاری روی داد. از جمله قتل های سیاسی، حمله به کوی دانشگاه و بستن مطبوعات در دوران ریاست جمهوری خاتمی و به کارگزاری همین سعید مرتضوی که رهبر او را قاضی شجاع لقب داده بود. آیت الله یزدی گاهی هم نماز جمعه تهران را می خواند. موسوی اردبیلی هم قبل از طرد و عزیمت به قم گاهی در نماز جمعه ظاهر می شد. آیت الله یزدی یکبار گفت که قوه قضائیه ویرانه ای بود که تحویل او دادند. یعنی آیت الله بهشتی و آیت الله موسوی اردبیلی بی لیاقت بودند و یک قوه قضائیه ویران شده را به دست او داده اند. پس از او آیت الله شاهرودی رئیس قوه قضائیه شد و او نیز همین اصطلاح آیت الله یزدی را درباره قوه قضائیه بکار برد. یعنی یزدی هم این ویرانه را تحویل شاهرودی داد. قتل و جنایت و بستن مطبوعات در دوره او نیز ادامه یافت اما هنوز در این ویرانه طاعون دزدی و فساد و رشوه،سراسری و نهادینه نشده بود. این ویرانه سپس رسید به آملی لاریجانی که پس از ریاست قوه قضائیه یکباره شد آیت الله. درحالیکه این اصطلاح و موقعیت مذهبی در حوزه بدست می آید نه در مسند و نهاد قدرت حکومتی. در این دوره، سپاه نیز شعبه زد در قوه قضائیه و قائم مقام وقت سپاه  سرتیپ "ذوالقدر" از سپاه منتقل شد به قوه قضائیه که همچنان نیز در این قوه مستقر است. در این دوره کودتای 88 روی داد و موج دستگیری های سیاسی و منحل اعلام کردن احزابی نظیر مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت و .... بسیاری از کارگزاران دوران آیت الله خمینی سر از شکنجه گاهها در آوردند و در دادگاه هائی که تشکیل شد بسیاری به آنچه نکرده بودند مجبور به اعتراف شدند. جنایت از اوین به کهریزک منتقل شد و بزرگترین اختلاس ها و دزدی های حکومتی آشکار شد اما در ویرانه ای که حالا خشت و گلش به خون هم آلوده بود انعکاسی نیافت زیرا خود این قوه در بافت و ساختار همین فساد و اختلاس قرار داشت و دارد. نایب رئیس  آملی لاریجانی، ابراهیم رئیسی شد، که يكي از چهار متهم قتل عام سیاسی 1367 است و سخنگو و سپس جانشین ابراهیم رئیسی در این ویرانه متهم دیگری بنام "محسنی اژه ای" شد که در راس اتهاماتش حضور در شورای 3 نفره فتوای قتل های زنجیره ای و از جمله و معروف ترین آن،قتل احمد خمینی فرزند آیت الله خمینی است. در همین دوره نخست وزیر و رئیس مجلس،حصر خانگی شدند و...

حالا آن ویرانه چنان روی موج فساد اقتصادی و اخلاقی و سیاسی است که در تاریخ تاسیس عدالتخانه در ایران سابقه ندارد. حتی خود رئیس این قوه متهم به ریختن ودیعه ها و وثیقه ها به دهها حساب شخصی خویش و استفاده از بهره بانکی آنست که معلوم نیست این بهره را کجا و برای چه هدفی مصرف کرده است.

با این نگاه بسیار اجماعی مراجعه کنید به مقاله ای که عطاء الله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت خاتمی و نماینده اسبق مجلس در باره قوه قضائیه نوشته است و ما آن را در همین شماره پیک نت منتشر کرده ایم. انگیزه او برای نوشتن این مقاله سخنانی است که دادستان مشهد در توجیه جلوگیری از سخنرانی نایب رئیس مجلس "علی مطهری" گفته و رئیس قوه قضائیه هم تائیدش کرده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 7 آذر

 
 

اشتراک گذاری: