ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 آذر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در و تخته با هم جور می شود!

قیمت سیب زمینی

در دو کردستان ایران و عراق 
 
 
 
 

انتشار برخی خبرها از سوی خبرگزاری ها و روزنامه های ایران، گاهی واقعا موجب خنده می شود. مثلا خبر میدهند که دختران از خانه فرار می کنند، آنوقت عکس یک آقائی با ریش و پشم را منتشر می کنند که در این باره اظهار نظر کرده است. از حریق در فلان ساختمان خبر میدهند اما عکس رئیس آتش نشانی و یا مامور انتظامی را منتشر می کنند بجای عکس محل حریق. از این نمونه ها بسیار است، از جمله در خبر زیر. صحبت از سیب زمینی کردستان است، آنوقت به جای عکس سیب زمینی عکس یک آقائی را با سبیل کج و کوله منتشر کرده اند و تازه خبر از سیب زمینی شروع نمی شود بلکه با مصاحبه این آقا درباره سیب زمینی شروع می شود.

بخوانید:

"محمد کریم ذوالفقاری رئیس جهاد کشاورزی درباره جایگاه استان کردستان در کشت و تولید محصول سیب زمینی گفت که سیب زمینی کردستان در رتبه چهارم کشوری است و در سال گذشته 330 هزار تن سیب زمینی از سطح زمین های کشاورزی استان برداشت شده است که در سال زراعی این ارقام به 30 هزار کاهش به 300 هزار تن رسیده است.

(فعل مضارع در جمله بالا غلط است و اصل خبر هم اینست که برداشت سیب زمینی کردستان امسال 30 هزار تن در مقایسه با سال پیش کاهش یافته است. سال گذشته 330 تن سیب زمینی در کردستان برداشت شده بود.)

ذوالفقاری اضافه کرد: در حال حاضر قیمت سیب زمینی 550 تا 850 تومان است که بسته به کیفیت، قیمت آن متفاوت بوده و این در حالی است که قیمت در سال گذشته کمتر از 350 تومان بوده است.

( خبر اینست که قیمت سیب زمینی 20 تا 50 تومان گران شده است.)

ادامه:

در حال حاضر قیمت سیب زمینی در اقلیم کردستان عراق کیلوئی 400 دینار می باشد و قیمت سیب زمینی ترکیه 250 دینار عرضه می شود و این قیمت نشان از کیفیت محصول است.

(حالا بروید در گوگل بگردید و ببینید برابری دینار و تومان چقدر است تا سر در بیآورید این مسئول جهاد کشاورزی و خبرگزاری ایلنا می خواهند چه بگویند! نتیجه ای که ما از جستجو روی گوگل گرفتیم اینست که نرخ دینارعراق 2.79  برابر، بزرگتر (بیشتر) ازتومان است. فارسی امام جمعه ها با فارسی مقامات باید جور باشد و خبرنگاری هم با خطبه های نماز جمعه. در و تخته با هم جور شده است.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 آذر

 
 

اشتراک گذاری: