ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 2 آبان

شورای شهر یا شورای شهرداری؟

مردم تکلیف را روشن کنند!

 
 
 
 

 

۱ - جمهوری اسلامی 

 

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت :

 - اختلاف دولت و بخش خصوصی بر سر زمان یکسان سازی نرخ ارز

رئیس کل بانک مرکزی بر خلاف نگاه فعالان بخش خصوصی بر واقعی بودن " نرخ فعلی ارز " تأکید می کند ، رئیس شورای پول و اعتبار اما نه تنها هیچ اشاره ای به زمان یکسان سازی نرخ ارز نکرده است بلکه اخیرا خبری از تاکیدات مکرر او بر ضرورت این اقدام نیست .

جمهوری افزود : اما رئیس اتاق بازرگانی در نشست اخیر گفته است : یکسان سازی و واقعی شدن نرخ ارز ( افزایش نرخ ارز ) باید هرچه سریع تر اجرا شود

 - رئیس کمیسیون برنانه و بودجه مجلس :

به بانک مرکزی توصیه می کنیم کمی دست نگه دارد.غلامرضا تاجگردون اظهارداشت : در گذشته با افزایش قیمت ارز تورم 40 درصدی را تجربه کردیم . وی افزود : پشتوانه کشور برای اجرا و تداوم تک نرخی شدن قیمت ارز در حال حاضر ممکن نیست ، وی خاطرنشان کرد بر اساس منطق اقتصادی نرخ ارز " بین نرخ دولتی و آزاد " است و با توجه به کم شدن نرخ تورم و رشد کم ، قیمت ارز در سال های اخیر، پیش بینی ما برای قیمت ارز تک نرخی همین است

 - غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران :

موضوع کارت های بازرگانی اجاره ای و یک بار مصرف در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اخیر مطرح و قرار شد " شیوه جدید" برای صدور کارت بازرگانی تدوین شود

 

 ۲ - شرق 

 

 - شرق نوشت : سرمایه داری کمپرادور اتاق بازرگانی ایران مخالف توسعه مناطق آزاد؛

بخش خصوصی ایران با متولی گری اتاق بازرگانی هیچ گونه توجیهی برای خروج از عملکرد سرمایه دارانه واسطه ای صرفا " وارد کنندگان " در عرصه اقتصاد ایران و به ویژه مناطق آزاد و ویژه ندارد . واقعیت آن است که اتاق ایران چه آن زمان که علینقی خاموشی ، رئیس آن بود و چه بعد از آن که محمد نهاوندیان و اکنون غلامحسین شافعی بر مسند ریاست آن نشسته است ، هیچ گاه اتاق نه تنها فعالیت مثبتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور نداشته اند بلکه در عمل آنجا که رانت واردات قدرت پیدا می کرد ، برخی سروگوشی می جنباندند و می رفتند و چه امروز که شمشیر را از رو بسته  و به دنبال القای توقف توسعه مناطق آزاد ایران هستند ، می توان این حضور نداشتن را برای سرمایه گذاری، تولید و صادرات، به مثابه بورژوازی کمپرادوری خطاب کرد

 

 ۳ - آرمان

 

 - عضو اتاق بازرگانی:  حذف کارت بازرگانی غیرممکن است. از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم تا کنون بارها موضوع حذف کارت بازرگانی مطرح شده است اما به دلایل گوناگون هنوز به سرانجام نرسیده است.

 

 ۴ – آفتاب

 

 - گران اداره شدن شهر تهران ؛ توهم یا واقعیت ؟! شهرداری اعلام نموده است که " تهران در مسیر جهانی شدن است " در حالی که به گفته شهردار ، بیش از 40 درصد درآمدهای شهرداری از فروش تراکم می باشد ، برخی از اعضای شورا عملا شورای شهر را به شورای شهرداری بدل نموده اند .

امید است مردم در اردیبهشت 96 با تأمل  بیشتری نمایندگان خود را برای عضویت در پارلمان شهری برگزینند. 

 

 ۵ - اعتماد

 

 - افشاگری جدید عضو شورا ، در حالی که هنوز پرونده واگذای پرابهام املاک شهرداری که به نام " املاک نجومی" مشهور شده است باز است، رحمت الله حافظی عضو شوراخبر از بروز تخلفی جدید توسط شهرداری تهران داده است .   " واگذاری 49608 متر زمین در منطقه 22 ، به خیریه ای که همسر قالیباف عضو هیأت امنای أنجاست  به قیمت هر متر 149 هزار تومان از مصادیق خدمت به شهدا "

 

۶ - ایران

 

 - سعید حجاریان : اصولگرایان بعضی لنگر ندارند، بعضی شان تعادل ندارند، بعضا حرف های بی ربط می زنند .

 - روزنامه " قانون " رفع توقیف شد

 - ارسال اخطار کتبی به 2/5 میلیون سرباز غایب

 - میانگین 13 دندان خراب در دهان هر ایرانی

 

۷ – اطلاعات

 

 - ۳۰ تفاهمنامه همکاری میان دانشگاه های برتر ایران و روسیه منعقد شد.

 - رییس پلیس پیشگیری ناجا در دیدار با الهام امین زاده دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی؛ آموزش و پایش همه جانبه کلانتری ها در زمینه حقوق شهروندی.

 - هشدار وزارت بهداشت درباره افزایش مرگ در اثر منواکسید کربن.

 - دیمتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: خاک کشور سوریه باید آزاد شود.

 

۸ - دنیای اقتصاد

 

 - سفیر سابق ایران در کاراکاس: اگر چه وضعیت سیاسی و اقتصادی ونزوئلا خیلی مناسب نیست اما آنقدر که در رسانه های ایران به آن پرداخت می شود، وضعیت این کشور بغرنج نیست.

 

۹ – همشهری

 

 - اولین جلسه مجمع نمایندگان تهران با قالیباف دوشنبه برگزار می شود. عضو مجمع نمایندگان تهران گفت: در این جلسه چالش های شهر تهران و راهکارهای رفع این مشکلات بررسی می شود. نماینده تهران تاکید کرد که این جلسه ارتباطی با موضوع تحقیق و تفحص از املاک نجومی ندارد !

 

۱۰ - جام جم

 

 - قدردانی "حجت الاسلام محسن قرائتی"  رئیس ستاد اقامه نماز  از رسانه ملی.

 - قدردانی مجدد رئیس مرکز امار از صدا و سیما.

 - جایزه "مهندس سبز رسانه" به رسانه ملی رسید.

 

۱۱ – رسالت

 

 - دبیر کل حزب مؤتلفه گفت: دولت به جای پرداختن به مسائل برکناری و استعفا وزرا باید روی دغدغه های اقتصادی مردم توجه داشته باشد.

 

۱۲ – کیهان

 

 - رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: کاهش تولید گندم مغایر اقتصاد مقاومتی است. وی خاطرنشان کرد: دولت در سال ۹۵ با افزایش تولید گندم از سوی کشاورزان مواجه شد که باید گفت این انتظار را نداشت و غافلگیر شد و فکر می کند با کاهش نرخ رشد خرید تضمینی می تواند به نوعی بازار گندم را کنترل کند ( ! ) علی محمد شاعری در گفتگو با فارس افزود کاهش تولید داخل به ضرر کشور است و این سیاست خوبی به نظر نمی رسد.

 

۱۳ - وطن امروز

 

 - خسرو معتضد در صفحه اول وطن امروز نوشت: جمع اضداد  مگر می شود ؟ آقای انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد نماینده مدیران مسئول در "هیات نظارت بر مطبوعات" شد. مثل این است که در یک دادگاه شخصی هم دادستان باشد و هم وکیل مدافع متهم باشد. در زمان رضا شاه مطبوعات تحت اختناق شدید و سانسور قرار گرفتند و تعدادی هم تعطیل شدند. وقتی واقعه سوم شهریور ۱۳۲۰ روی داد روزنامه اطلاعات مقاله ای نوشت: چرا متفقین ایران بی طرف در جنگ را اشغال کردند. متفقین می گفتند این مقاله تحت نظارت و سانسور وابسته به شهربانی کل کشور است و باورشان نمیشد که سردبیر روزنامه اطلاعات نوشته باشد. در دوران ملی شدن صنعت نفت ازادی مطبوعات به حدی بود که رادیو لندن سرمقاله روزنامه های ایران را می خواند و به انها پاسخ میداد. در دنیای امروز هم واشنگتن پست که نیکسون را از قدرت به زیر کشید فقط ۷۰۰ هزار شماره دارد در حالی که "پراودا" با ۵ میلیون نسخه خود نتوانست هیچ کاری برای بقای رژیم کمونیست  شوروی انجام دهد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 آبان

 
 

اشتراک گذاری: