ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سد سانسور اخبار جهان را باید شکست

4 خبری که پوشش ندادند

تا مردم از آن بی خبر بمانند

 
 
 
 

 

در روزهای اخیر که عملیات نظامی در موصل جریان دارد و در حلب آتش بس موقت اعلام شده، چند رویداد سانسور شد توسط رسانه ها. نخست پرواز دو هواپیمای بلژیک بر فراز حلب و بمباران خانه های مردم این شهر. این دو هواپیما در چارچوب ماموریت های ناتو این اقدام را انجام داد و بلافاصله یورو نیوز از قول دولت بلژیک گفت که بمباران توسط هواپیماهای روسیه انجام شده است. این در حالی بود که تلویزیون روسیه 24 مستقیما صحنه باقی مانده از بمباران را نشان داد و سپس رادارها تصاویر هواپیماهای بلژیکی را نشان دادند. تلویزیون های غربی به شمول یورو نیوز سکوت را ترجیح دادند و در واقع بی خبری مردم را انتخاب کردند.

مورد دوم چند موشک باران از داخل حلب توسط داعش به ستون کمک های غذائی و کشتن مردمی بود که از حلب می خواستند خارج شوند. این رویداد نیز در رسانه های تصویری غرب سانسور شد.

مورد سوم بمباران خانه های مسکونی مردم شهر "داقوق" در استان کرکوک توسط هواپیماهای ائتلاف به رهبری امریکائی بود که آن را نیز لای سبیلی در کردند. درحالیکه فیلم صحنه های باقی مانده از کشته ها و ویرانی ناشی از این بمباران باصطلاح اشتباه بارها از تلویزیون روسیه 24 پخش شد.

نکته دیگری که بسیار کمرنگ مطرح شده اظهارات روز گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بود که بموجب آن، وزارت خارجه روسیه رسما از امریکا خواسته تا آمار قربانیان دوران حکومت صدام حسین را در مقایسه با آمار کشته شدگان پس از سقوط صدام حسین اعلام کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 آبان

 
 

اشتراک گذاری: