ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مطهری در دیدار دانشجویان با مجلسیان

مشکلاتی را که اینجا گفتید

بروید خدمت رهبر هم بگوئید

 
 
 
 

شماری از فعالین دانشجویی به مجلس رفتند و با برخی نمایندگان و از جمله با علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس دیدار کردند. آنها نسبت به برخوردهای صورت گرفته با دانشجویان و نشریات دانشجویی انتقاد کرده و خواستار ورود مجلس به این مساله شدند. در این دیدار که با حضور جمعی از نمایندگان مجلس (آقایان مطهری، صادقی، وکیلی و سروش) و مسئولین دولتی (معاون فرهنگی و مدیرکل فرهنگی-اجتماعی و مدیرکل امور مجلس وزارت علوم و معاون پارلمانی وزارت بهداشت) برگزار شد مطهری گفت:

« حرف‌هایی که شما امروز زدید حرف های ما هم هست، هم درد با یکدیگر هستیم. باید ریشه‌ی این اتفاقات بررسی شود و سپس به دنبال راه حل بود. همه ما قبول داریم که در کشور ما نگاهی غلطی نسبت به منتقد وجود دارد که این نگاه پس از سال 88 نیز تشدید شده است. این نگاه از هیچ منظری موجه نیست. به شخصه خودم فلسفه‌ی چنین نگاه و برخوردهایی را هیچ‌گاه نفهمیدم. هنوز هم در بین برخی مسئولین امنیتی این نگاه وجود دارد و متاسفانه به این جمع‌بندی نرسیده‌اند که این نگاه غلط و هزینه‌ساز است. من معتقدم دولت از فرصت های به وجود آمده بهتر می‌توانست استفاده کند و خیلی از کارها را انجام دهد ولی متاسفانه این کار را نکرد و کوتاه آمد؛ دولت می‌توانست با شور و هیجان به وجود آمده پس از انتخابات 92 جلوی خیلی از اتفاقات را بگیرد، ولی شاهد چنین چیزی نبودیم و این انتقاد به دولت کاملا وارد است. حالا دوستان دانشجو در این جلسه برای مواجهه با برخوردها پیشنهاد دادند که مجلس ورود کند و به قانون‌گذاری بپردازد، درست است این وظیفه‌ی ماست اما مطمئن باشید به فرض هم اگر قوانین جدید در مجلس تصویب بشود نهادهای نظارتی از تصویب آن جلوگیری می‌کنند. البته ما وظیفه داریم، ما باید وزیر اطلاعات را دعوت بکنیم و از وی بپرسیم که این دخالت‌ها در امور دانشگاه با چه مجوزی صورت می‌گیرد و چرا برخی اعمال غیر قانونی در حال رخ دادن است؟ خود دانشجویان هم باید با تدبیر مقاومت کنند، سخنران‌هایی که برنامه آن‌ها لغو می‌شود باید مقاومت کنند، در حادثه‌ی شیراز علی رغم برخی مخالفت‌ها مجوز برنامه کاملا قانونی صادر شده بود. پس از آن اتفاقات بنده پیگیری کرده و چون ایستادگی کردیم، بالاخره نتیجه داد و کار به عذرخواهی و تغییر استاندار رسید

پیشنهاد دیگر من این است که شما صحبت‌ها، نقدها و گزارش‌های خود را نزد رهبری و رئیس جمهور بزنید. این مسائل باید در سطح کلان هم مطرح شوند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 آبان

 
 

اشتراک گذاری: