ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

"هیلاریسم" آینده یعنی "مکارتیسم" گذشته؟

 
 
 
 

 

در گزارشی که به همت یکی از همکاران پیک نت درباره انتخابات امریکا در این شماره می خوانید اشاره به خطر احیای مک کارتیسم در امریکا شده است. این اتهام پیش از آنکه متوجه ترامپ نامزد جمهوریخواهان باشد متوجه هیلاری کلینتون از حزب دمکرات امریکاست. او متهم است به این که با بزرگ نمائی ارتباط ترامپ و پوتین، در پی هژمونی جنگی امریکا بر جهان و بدنبال آن ایجاد فضای بسته جنگی در امریکاست. اشاره به احیای دوران مک کارتیسم نتیجه ایست که از این نقش هیلاری گرفته شده است.

جوزف مک‌کارتی اندک زمانی پس از پایان جنگ دوم جهانی و نقش قاطع ارتش اتحاد شوروی موسوم به ارتش سرخ در این پیروزی  که موج گرایش به چپ و گرایش به کمونیسم در امریکا شده بود مبتکر دوران مخوف پلیسی و سرکوب سیاسی در امریکا شد. تقریبا تمام روشنفکران و هنرمندان امریکا در این دوران به اتهام کمونیست بودن به پای میز محاکمه کشیده شدند. جک لندن، الیاکازان و دهها هنرمند سرشناس امریکا قربانیان این دوران هستند. حتی هنرپیشه های سینما.

او از ۱۹۴۷ تا  ۱۹۵۷ که زمان مرگش است، سناتور جمهوریخواه ایالات متحده از ایالت ویسکانسین بود و بسیار او را پایه گذار جنگ سرد علیه اتحاد شوروی می دانند.

او توانست به ایده را پس از جنگ دوم جهانی در امریکا حاکم سازد که تعداد زیادی از کمونیست‌ها و جاسوسان و سمپات‌های شوروی د درون دولت فدرال آمریکا و جاهای دیگر نفوذ کرده اند و باید ریشه آنها را خشک کرد. نقش تاریخی او در وحشت‌ از کمونیسم و کمونیست‌ها در امریکا سرانجام به ثبت این اصطلاح جهانی "دوران مک کارتیسم" شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 آبان

 
 

اشتراک گذاری: