ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در رای گیری برای سه وزیر جدید، آرایش سیاسی مجلس آشکار شد

تائید آنهائی که

مجلس نهم رد کرده بود!

 
 
 
 
 

 

سه وزیر پیشنهادی روحانی برای وزارت ارشاد، ورزش و آموزش و پرورش که در جمع کابینه اول روحانی به مجلس نهم پیشنهاد شده بودند اما اکثریت آن مجلس به آنها رای نداده بود، روز گذشته از مجلس دهم رای اعتماد گرفتند. مخالفان دولت در مجلس، اینبار بر خلاف مجلس نهم، در اقلیت بودند و سر و صداها و  جنگ روانی- امنیتی شان که عمدتا روی انتخابات 88 متمرکز بود به جائی نرسید. روحانی نیز سخنانش کوتاه بود و در نیمه های سخنرانی های همآهنگ نمایندگان مخالف دولت، مجلس را ترک کرد تا به کارهائی اساسی تر از گوش دادن به سخنانی که هر روز در رسانه های جناح راست و صدا و سیما منعکس است برسد. شاید علاوه بر چند نکته ای که روحانی در سخنان خود به آنها  اشاره کرد، سخنان یکی از نمایندگان مجلس مهم ترین بخش سخنان موافقان و مخالفان ورزای پیشنهاد بود که می خوانید. همچنین، ترکیب آراء نشان داد که جمع آراء مخالفان دولت در مجلس حدود یکصد  نفر است.

روحانی در سخنان خود در مجلس گفت:

1- اساس کار دولت بر ترمیم مداوم کابینه شکل نگرفته بلکه تثبیت کابینه و مدیریت قاعده دولت است. اما اگر لازم ببینیم که ترمیم باعث افزایش سرعت و نه تغییر جهت می‌شود آن را انجام می‌دهیم.

2- دولت از فشار، تخریب و نقد غیرمنصفانه هراس ندارد و اینکه برخی از اقتدار ملی خوشحال نمی‌شوند باید در ذهن خود جست‌وجو کنند و علت آن را بیابند.

3- بعضی‌ها دارند فساد را در جامعه عادی‌سازی می‌کنند.

پس از سخنان روحانی و سخنان نمایندگان مخالف دولت، غلامعلی جعفرزاده نماینده جانباز مجلس از انتهای مجلس و از روی ویلچر نطق خود را ایراد کرد و گفت:

داستان فتنه کی می‌خواهد در این مملکت تمام شود؟ همه یا فتنه‌گر هستند یا کاسب فتنه و یا ساکت فتنه. چرا از تریبون مجلس دروغ می‌گوییم و تهمت می‌زنیم؟ کسی که استارت فتنه را زد هشت سال هر کاری که در این مملکت می‌خواست کرد و امروز در خیابان‌ها راه می‌رود.

در پایان، نتایج رای گیری به شرح زیر اعلام شد:

صالحی امیری 180 رأی موافق،‌ 89 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع

سلطانی‌فر 193 رأی موافق،‌72 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع

دانش آشتیانی با 157 رأی موافق در مقابل 111 رأی مخالف  وارد کابینه روحانی شدند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 آبان

 
 

اشتراک گذاری: