ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ماجرای ترامپ مچ خیلی ها را باز کرد

سر امثال "غنی نژاد"

در کدام دیگ گیر کرده است؟

 
 
 
 

 

ماجراهای پیش و پس از انتخابات ریاست جمهوری در امریکا، دست یک عده ای را که خود را کارشناس و مغز متفکر اقتصادی و سیاسی میدانستند در ایران باز کرد. هم میزان آگاهی آنها از اوضاع جهان  و هم تمایل و وابستگی اقتصادی و سیاسی شان  را نشان داد.

از جمله این افراد موسی غنی نژاد است که در این سالهای اخیر به انواع بهانه ها با روزنامه ها و رسانه های داخلی مصاحبه کرده و نقش "دخو" را برای در آوردن سر گاو از دیگ بازی کرده است. (مراجعه کنید به مقاله طنز آمیزی که مرحوم علامه دهخدا در این باره دارد و در کتاب امثال و حکمش هم منتشر شده است. دهخدا از قول دخو (کداخدا) می نویسد که راه حل بیرون آوردن سر گاو از دیگی که سرش را در آن کرده این است که سر گاو را ببرید!)

یادداشت کوتاهی "فواد شمس" درباره نظرات شهشهانه موسی غنی نژاد در روزهای اخیر روی صفحه خودش نوشته که ما آن را از آن صفحه برگرفته و منتشر می کنیم:

«

رفقا لو رفتیم

غنی نژاد مچ ما را گرفت!

آقای غنی نژاد که در نقش پیامبر نئولیبرالیسم غیب گویی هم می کند در آخرین مقاله اش در مورد پدیده ترامپ نوشته است:

"ترامپ عمله ی چپ هاست. "

همین جا باید به غنی نژاد گفت:

ای شیطون از کجا فهمیدی؟ ما نمی خواستیم رو کنیم که ترامپ عضو سازمان جوانان حزب توده بوده. شخص کیانوری وی را آموزش داده. بعد از کودتای (از نظر غنی نژاد قیام مردمی) 28 مرداد سال 32 برای انتقام گیری فرستادیمش در آمریکا سرمایه دار شود. الان هم رئیس جمهور! احتمالا چند وقت دیگه هم داس و چکش را می زنیم روی پرچم آمریکا!

به نظرم باید همین مدلی به آقای غنی نژاد جواب داد.

غنی نژاد کلا سر شوخی را باز کرده است. وقتی به پیامبر اسلام می گوید بورژوا و جمله روی اسکناس دلار را اون جوری ترجمه می کند. واقعا باید باهاش جدی بحث کرد؟

غنی نژاد خیال کرده است که در نقش پیامبر نئولیبرالیسم باید "مردم نا آگاه" را به راه راست هدایت کند. مردم هم که نفهمند! نمی فهمند منافعشان چی است. فقط غنی نژاد می فهمد. برای همین غنی نژاد یک لحظه پیش خودش فکر نکرده که "بازار آزاد" چه بلایی سر مردم آورده است که آنان حاضر هستند به امثال ترامپ هم رای بدهند.

یک لحظه از خودش سوال نمی کند این سیستم چرا انقدر خراب شده که مردم بهش پشت می کنند؟

یک چوب دستشان گرفته اند همه را پوپولیسم می دانند. خودشان عوام فریب ترین حرف ها را می زنند. غنی نژاد و نئولیبرال های ایرانی ایدئولوژیک ترین و عقب افتاده ترین جریانی هستند که این روزها می توان یافت. البته در نوع خود خنده دارترین. از مقدار تسلط شان به زبان انگلیسی تا تئوری توطئه هایشان! »


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 آبان

 
 

اشتراک گذاری: