ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نتیجه دو انتخابات

در بلغارستان و مولداوی اعلام شد

نعمت بوستانی

 
 
 
 

 

انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری مولداوی که به دور دوم کشیده شده بود روز یکشنبه برگزار شد و نتیجه آن دوشنبه (دیروز) اعلام شد. در این انتخابات رهبر حزب سوسیالیست مولداوی "ایگور دودون" به پیروزی رسید. وی قبلا اعلام کرده بود که در صورت رسیدن به ریاست جمهوری، سیاست نزدیکی به روسیه را دنبال خواهد کرد و روز یکشنبه با 52 در صد آراء شرکت کنندگان در انتخابات به پیروزی رسید.

مولداوی یکی از جمهوری های سابق اتحاد شوروی و در سالهای اخیر دولت رومانی که همسایه آنست تلاش بسیار کرد که این کشور را به سمت اتحادیه اروپا هدایت کند که این تلاش با رای مردم خنثی شد.

در دور اول انتخابات نیز عملا رهبر حزب سوسیالیست برنده شده بود اما مقامات رومانی با کار شکنی و دخالت عوامل خود، انتخابات را به امید بیرون آوردن رهبر حزب دست راستی "عمل و همبستگی" یعنی "مایا ساندو" از صندوق های رای به دور دوم کشاند.

2- خبر دوم مربوط به انتخابات ریاست جمهوری در بلغارستان است. در این انتخابات نیز که روز یکشنبه برگزار شد و دور دوم آن بود نیز نامزد حزب سوسیالیست "رومن رادیف" با کسب 60 درصد آرا به پیروزی رسید. "رادیف" ژنرال باز نشسته است و در کارزار انتخاباتی خود همکاری همه جانبه با روسیه را جهت خروج کشور از بحران های اقتصادی اعلام کرده بود.

هر دو کشور مولداوی و بلغارستان منافع مردم خود را در همکاری سنتی و روابط متقابل برابر حقوق با روسیه می دانند. طی سال های گذشته تجربه نشان داده است که همکاری با آمریکا و اتحادیه اروپا جز بحران های اقتصادی و اجتماعی نتیجه دیگری برای مردم این کشورها نداشته است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 آبان

 
 

اشتراک گذاری: