ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

40 در صد مشتریان زنان تن فروش مردان متاهل هستند

از 300 هزار تا 3 هزار

آمار زنان تن فروش ایران

 
 
 
 

40 در صد مشتری زنان تن فروش خیابانی ایران مردان متاهل هستند. زنانی که فقر، اعتیاد خودشان و یا شوهرانشان و ازدواج های اجباری آنها را به این راه کشانده است. مطابق گزارش سازمان بهزیستی، سن دختران تن ‌فروش در ایران به ١٦ سال رسیده و سن فرار دختران از خانه  تا ٩ سال کاهش پیدا کرده است.

مدیر گروه مسایل و آسیب های اجتماعی انجمن جامعه شناسی ایران می گوید:

فرار از خانه می‌تواند از عوامل مهم تن ‌فروشی شود. در ایران مطابق آمار ثبت ‌شده، (که ایشان آمار را نمی گوید البته) چند هزار زن تن فروش وجود دارد که از میان آنها ١٢درصد را زنان متأهل تشکیل می‌دهند. مسئولان کمی وجود دارند که این پدیده را در کشور انکار کنند، زمانی ما تلاش می‌کردیم بگوییم پنهان‌کردن این آسیب مشکلی را حل نخواهد کرد.

از سال ٨٤ تا ٩٢ (دوران احمدی نژاد) به‌ طورکلی مسائل اجتماعی در کشور نادیده گرفته ‌شد.

در دهه ٨٠، در دفتر امور آسیب ‌دیدگان اجتماعی، آقای معتمدی، مدیرکل وقت، اعلام کرده بود ٣٠٠ هزار زن روسپی داریم، در جلسه دیگری به علت فشارهای موجود این آمار اعلام ‌شده به ٣٠ هزار رسید و سپس رئیس سازمان بهزیستی این آمار را به سه‌ هزار نفر رساند. این در حالی است که سه ‌هزار نفر اعلام ‌شده از سوی رئیس سازمان بهزیستی، آمار رسمی و پذیرفته‌شده در مراکز بود.

درباره آمارهای روسپیگری در کشور اختلافات زیادی وجود دارد. مثل آمار اعتیاد که در ابتدا یک‌ میلیون ‌و٣٢٥‌هزار نفر اعلام شد و یک ماه بعد آمار اعلامی به بالای دومیلیون نفر رسید. ما ٥٠ هزار زن خیابانی داریم که از هر ١٤ نفر آنها، دو نفر مبتلا به اچ.آی.وی هستند. برای طرح مسئله باید از آن قبح‌زدایی شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 آبان

 
 

اشتراک گذاری: