ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 مهر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 5 مهر

شریعتمداری یک تریلی کشف کرد

اما نه آن تریلی 18 میلیاردی معروف را

 
 
 
 

 

۱ - روزنامه ایران

 

 - محسن رضایی: این از کم تجربگی ما بود که وارد خاک عراق شدیم.

 - تنش در شورای امنیت در باره سوریه. جلسه فوق به محل اتهام های غرب علیه روسیه و سوریه تبدیل شد، نماینده سازمان ملل در سوریه مدعی شد بمبارن های دولتی در حلب به سطح جنایات جنگی رسیده است، نمایندگان آمریکا، فرانسه و انگلیس نیز انتقادهای تندی علیه مسکو و دمشق مطرح کردند، نماینده روسیه نیز در واکنش به این ادعاها ضمن اشاره به جنایات تروریست ها در حلب گفت: تروریست ها از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند و با وجود ایجاد گذرگاه های امن از سوی دولت، مانع خروج غیر نظامیان از این شهر می شوند. وی با انتقاد از عملکرد متناقض آمریکا در " دیرالزور " و حلب از تروریست های "جبهه النصره " نام برد، ونزوئلا نیز از سوریه حمایت کرد. ( بی بی سی نیز در اخبار بامدادی امروز درباره بازپس گیری حلب از تروریست های داعش گفت: اقدام دولت سوریه در حلب کشورگشایی است و باید آن را متوقف کرد )

 - خیز مجلس برای مبارزه با فساد در دستگاه قضایی

 - تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس رأی نیاورد

 - سه هزار میلیارد اعتبار از طرف دولت برای کارگروه نجات دریاچه ارومیه

 - رئیس سازمان بهزیستی: 25 درصد جمعیت ایران تا سال 1430 سالمند می شوند.

 - معاون حقوقی رئیس جمهور: دولت در صورت لزوم  به پرونده املاک شهرداری ورود می کند

 - وکیل خانواده روح الامینی گفت: رسیدگی به پرونده کهریزک ختم نشده است

_ با حضور قالیباف در جلسه شورای شهر، "شهروند" و "شهر آفتاب" به بانک شهر واگذار شد، احمد مسجد جامعی، حافظی، حقانی، شاکری، سرخو، حکیمی پور و محمد سالاری مخالفان طرح "فروش شهروند" و "شهر آفتاب" به بانک شهر بودند.

 - شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری متوقف شد

 - استقبال از کارت های اعتباری بانک ها

 - پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی به شورای اقتصاد برای صادرات سه میلیون تن گندم و آرد

 - مدیر عامل آب تهران: شهرداری تهران 1/5 برابربیش از حد مجاز آب برداشت می کند.

 - خط آهن افغانستان از طریق ایران به اروپا وصل می شود

 - وزیر بهداشت: بیمه ها برای تأمین داروهای پیوند عضو کمک کنند.

 - یک کنسرت برای حمایت از حیوانات، پنجم مهر فرهنگسرای اندیشه

  - ستون طنز روزنامه ایران صفحه آخر با عنوان؛ محکومیت اقدام بی شرمانه تأسیس هتل.

آقای دکتر حسن عباسی اندیشمند بزرگ کشور بتازگی در کهگیلویه و بویر احمد از توطئه ای جدید پرده برداشته و گفتند : قرار است 400 هتل در کشور تاسیس کنند  و از این طریق به نفوذ فرهنگی برسند.

تأسیس هتل نمادین است . نماد اینکه ما دائم باید به بیگانگان سرویس بدهیم ، اینها اگر نیت شان خیر بود چرا به جای 400 هتل 400 سرویس بهداشتی بین راهی نزدند تا به صورت نمادین به بیگانگان بگوییم اگر منافع ما را تأمین نکنند می ترکند؟

 

 ۲ - جام جم

 

 - رئیس تعزیرات: در کنترل قاچاق موفق نبودیم

 - رئیس پلیس مبارره با قاچاق هرمزگان گفت  برخی کارکنان گمرک در مبارزه با قاچاق کارشکنی می کنند

 

 ۳ - همشهری

 

 - با وجود اینکه مبارزه با قاچاقچیان دانه درشت اولویت کاری عوامل انتظامی است، اما یک فعال اقتصادی گفت: باید برنامه ریزی برای مقابله با قاچاقچیان سازمان یافته به جای دستگیری چند پیله ور محلی صورت گیرد.

 - حجت الاسلام محمدیان رئیس پژوهش آموزش و پرورش: چرا شهید فهمیده از کتب درسی حذف شد؟

 

 ۴ - خبر جنوب

 

- رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس: مبارزه با قاچاق باید از سرشاخه ها آغاز شود نه از مغازه هایی که برای گذران معیشت خود به خرده فروشی مشغولند

 - شجونی: بازگشت رفسنجانی به جلسات جامعه روحانیت بی فایده است.

 

 ۵ - آفتاب

 

 -  مهدی تقوی اقتصاد دان: درست ترین اقدام مبارزه با قاچاق کالا در مبادی ورودی است نه به صورت مویرگی

 - رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی: افرادی که قصد دور زدن قانون را دارند و می خواهند با فرصت طلبی مالیات پرداخت نکنند از کارت های اجاره ای استفاده می کنند. وی افزود: اعضای اتاق بازرگانی  استفاده از کارت های بازرگانی یکبار مصرف را تأیید نمی کنند

 - رئیس کمیسیون رقابت اتاق بازرگانی : نمی توان گفت تمامی مشکلاتی که برای کارت های بازرگانی به وجود آمده است مربوط به متخلفان است ، بلکه زمانی که بخش مهمی از قوانین و مقررات عجیب و غریب که  وضع می شود راه برای تقلب هم  باز می شود

 - کواکبیان : منتقدان  FATF فراموش کردند مصوبه مجلس قبل است

 - معاون رئیس جمهور: 3 میلیون و 200 هزار کودک بازمانده از تحصیل داریم

 - حسن عباسی، تئوریسین اصولگرا: 66 درصد جمعیت برزیل حرام زاده هستند.

 - ناو روسی وارد مدیترانه شد و به سمت بندر طرطوس سوریه مرکز لجستیکی نیروی دریایی روسیه حرکت کرد . با توجه به میزان فرو رفت بدنه این ناو در آب می توان گفت که حامل بار سنگینی ( احتمالا برنج محسن ) است.

 

 ۶ - جوان

 

مسئولان نیروی انتظامی استان هرمزگان هفته گذشته از کشف 9 کانتینر کالای قاچاق به ارزش بیش از 15 میلیارد تومان خبر دادند ،.نیروی انتظامی گفت: اگر پیش دستی نکرده بود این کانتینرهای قاچاق با مجوز های رسمی از گمرک ترخیص شده و وارد کشور می شد.

 

 ۷ - کیهان

 

 - اعلام جزئیات جدیدی از پرونده قاچاق 9 کانتینر کالا. حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان جزئیات جدیدی از پرونده قاچاق. 9 کانتینر کالا اعلام کرد. بر اسای توضیحات گمرکات هرمزگان موضوع این پرونده به 22 اردیبهشت ماه سالجاری مربوط بوده و به شرکت "پ، گ ، ک، س" اختصاص دارد. و پس از اطلاع گمرک ، معاون فنی گمرک در سامانه جامع گمرکی از ادامه کار جلوگیری و در مرحله ارزیابی ، تشریفات گمرکی را متوقف و دستور بررسی های بیشتر و فیزیکی کالا را اعلام میکند ، محموله فوق تماما در محوطه بندری موجود بوده و هیچ گونه پروانه ترخیص برای آن صادر نگردیده و بر اساس دستور مرجع قضایی کالا تماما تحویل اموال تملیکی شده است، بر اساس اسناد کاملا  مشخص است که موضوع قاچاق از طریق گمرک هرمزگان و دفتر بازرسی کشف و ادامه فعالیت برای شرکت متخلف به صورت سیستمی متوقف شده است. (راستی آن تریلی که 18 میلیارد دلار ایران را در زمان احمدی نژاد به ترکیه برد و پلیس امنیتی آن کشور کشف و ضبط کرد و بالا کشید چه شد؟)

 

 ۸ اطلاعات

 

 - یادداشت سردبیر: سرعت نابودی جنگل های شمال به حدی است که ظاهرا همه کارشناسان درباره نابودی این جنگل های کم نظیر اتفاق نظر دارند. چند سالی است که شاهد بروز سیل های ویرانگر در شمال کشور هستیم که علت اصلی ان از بین رفتن پوشش جنگلی در دامنه های شمالی البرز و مناطق بالادست است. جنگل ها یا مستقیما به ویلا تبدیل می شوند و یا ابتدا به اراضی زراعی و سپس به ویلا تبدیل می شوند. بخشی از جنگل ها به خاطر چرای دام از بین می رود، بخشی به خاطر زمین خواری و ویلاسازی. بخشی به خاطر تبدیل شدن به اراضی زراعی، بخشی به خاطر تجارت چوب، بخشی به خاطر قاچاق چوب، بخشی به دلیل سیل و بخشی به خاطر اتش سوزی. به هر روی، با نابودی جنگل ها و مراتع چند اتفاق زیست محیطی می افتد. اول اینکه منبع بزرگی در تولید اکسیژن طبیعی از بین می رود. دوم انکه دمای هوا افزایش می یابد، سوم انکه گونه های جانوری که زیست بومشان جنگل است منقرض می شوند، چهارم انکه سیل های ویرانگر جاری می شود و خسارت هنگفت در پی می آورد، پنجم انکه خاک فرسایش می یابد و ششم انکه، اب هایی که باید در زمین فرو روند و عمقی شوند، در سطح جاری می شوند و فرصت ذخیره شدن را بدست نمی اورند. سالانه ۶۳ هزار هکتار از جنگل های کشور نابود می شود و سالیان متمادی، هر آنکس که پول و رابطه و قدرتی داشته بخشی از جنگل هاب ملی و منابع طبیعی را به ملک و ویلای شخصی تبدیل کرده. در کشورهای دیگر اگر یک متر زمین کشاورزی از کشت خارج شود همه مسئولان مؤاخذه می شوند اما در کشور ما هکتار هکتار زمین کشاورزی یا جنگلی تغییر کاربری داده می شود و هیچکس پاسخگو نیست.

 

 ۹ - شرق

 

 - "کوربین " دوباره به عنوان رهبر حزب کارگر بریتانیا انتخاب شد.

 

 ۱۰ - اعتماد

 

 - عضو اتاق بازرگانی : حذف کارت بازرگانی مرگ اتاق های بازرگانی است.

 - دوستی دیرینه "لبخنده" با حمید و هما

 

 ۱۱ آرمان

 

 - عضو اتاق بازرگانی: کارت های بازرگانی یک بار مصرف زمینه را برای افزایش قاچاق فراهم می کنند، بر این باورم که مالیات علی الحساب چهار درصدی باید حتما پرداخته شود، به این دلیل که دریافت چنین مالیاتی تنها راه حل برای جلوگیری سوء استفاده از کارت های بازرگانی است، به باور من در واقع افرادی که در مسیر غیر صحیح فعالیت اقتصادی قرار دارند به کسب و کار لزمه می زنند ، و نه پرداخت مالیات 4 درصدی.

 

 ۱۲ - وقایع اتفاقیه

 

 - تلاش برای منتفی کردن تفحص از شهرداری

 - وکیل اولیای دم زهرا کاظمی : امکان اعاده دادرسی پرونده زهرا کاظمی وجود دارد

 - اعتراض به واگذاری شهر آفتاب و شهروند به بانک شهر

 - آتیلا حجازی پسر مرحوم ناصر حجازی گفت: از اعلام حکم محکومیت تهیه کننده فیلم "من ناصر حجازی هستم" که در پی شکایت قلعه نویی صورت گرفته جای تعجب دارد ، بازپرس قرار منع تعقیب صادر  و وی را قبل تر تبرئه کرده بود  .

 

 ۱۳ - دنیای اقتصاد

 

 - زاد روز مرد توفانی ، سید حسن تقی زاده

 - تقدیم طرح استیضاح فانی به هیات رئیسه مجلس

 

 ۱۴ - مردم سالاری

 

 - نخست وزیر چین در کوبا

 - حذف بخاری های نفتی از مدارس گیلان 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 مهر

 
 

اشتراک گذاری: