ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 مهر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

چرا فاسد ترین نهاد نباید زیر نظارت باشد؟

گام نیمه کاره مجلس

برای نظارت بر قوه قضائیه

 
 
 
 

 

پس از سالها، بالاخره کلنگ از آسمان در جمهوری اسلامی افتاد و مجلس که در این سالها فقط نقش موی دماغ دولت را داشت، عزم نظارت بر قوه قضائیه را هم کرده است!

نظارت بر فاسد ترین قوه از سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه. البته مقام دوم نیروی انتظامی دراین زمینه نباید فراموش شود که در فساد رقیب قوه قضائیه است. اینها را از هر کس در خیابان و اتوبوس و اداره و ... سئوال کنید می گوید.

روز گذشته طرح یک فوریتی "تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی در دستگاه قضائی و سازمان تعزیرات حکومتی" در مجلس تصویب شد. البته در همین مجلس، یک روز قبل دو فوریتی این طرح  طرح شده بود که رای نیآورد. یعنی بررسی خارج از نوبت.

این طرح فقط می خواهد مجازات فساد در قوه قضائیه را تعیین کند. یعنی اگر کارکنان قوه قضائیه و سازمان تعزیرات رشوه گرفتند و یا رانت خواری کردند به حبس محکوم شده و نام فرد محکوم و همچنین سمت وی توسط دستگاه قضایی منتشر شود.

هنگام طرح این موضوع در مجلس گفته شد:

تعدادی از قضات لیاقت و شایستگی نداشته و در برابر وسوسه‌ها نایستاده و دچار فساد شده‌اند و آبروی قوه قضائیه را برده‌اند؛ باید با این افراد برخورد شدید صورت گیرد. دیدگاهی وجود دارد که اگر فسادی در گوشه‌ای از دستگاه قضا یا سازمان‌های وابسته به آن به وجود آمد، آن را کتمان کنند تا آبروی قوه قضائیه نرود در حالی که این غلط است.

مخالفان طرح معتقدند با این نظارت استقلال قوه قضائیه مخدوش می شود!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 7 مهر

 
 

اشتراک گذاری: