ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 مهر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اخباری که گفته نشده و یا تحریف شده

قدرت نظامی روسیه

در سوریه حرف نیست، عمل است

 
 
 
 

پایگاه خبری – تحلیلی اسپوتنیک، تفسیری را در ارتباط با اوضاع کنونی سوریه و کنفرانس لوزان منتشر کرده است. در بخشی از این تفسیر اطلاعاتی مطرح شده که خواندنی است و ما آن قسمت را استخراج کرده و منتشر می کنیم:

«در هفته های اخیر آمریکایی ها از کانال رسانه ها تهدید کردند که با 800 هواپیما و موشک های کروز همه پایگاه های نظامی ارتش سوریه را نابود می کنند.

روس ها سطح سیستم های دفاعی در سوریه را بالا بردند و به آمریکایی ها فهماندند که اگر دستور پرواز هواپیماها صادر شود بازگشتی برای آنها در کار نخواهد بود.

دو ماه پیش اتفاقی افتاد که برخی گذرا از آن عبور کردند اما محافل نظامی کاملا به آن واقف بودند. دو هواپیمای اف 16 اسرائیل توسط موشک های دفاعی ارتش سوریه در منطقه قنیطره سرنگون شدند. این هواپیماها با استفاده از موشک های سام 6 که قدیمی ترین نسل موشک های دفاعی موجود در سوریه به حساب می آیند سرنگون شدند. در حالی که این اف 16 ها به مدرن ترین تجهیزات دفاعی غربی موجود مجهز بودند اما با قدیمی ترین نسل موشک های دفاعی روسی سرنگون شدند. این اتفاق پیام بسیار مهمی برای غرب در داشت. وقتی روسیه موشک های اس 300 و اس 400 و نسل های بسیار پیشرفته رادار و موشک های ضد موشک را در سوریه مستقر می کند یعنی حتی مگس هم بدون اجازه حق نخواهد داشت در آسمان سوریه پرواز کند چه برسد به هواپیما و موشک. مضاف بر همه اینها روسیه به جای اینکه در مقابل تهدید های آمریکا جا بزند اعلام کرد که موشک های مستقر در سوریه فرصت پیدا نخواهند کرد که تشخیص دهند اهداف مربوط به کدام کشور می باشند به این دلیل هم هواپیماها و هم ناو ها و هم سکوهای پرتاب همه وابسته به هر کشوری باشند نابود خواهند شد. یعنی نه فقط هواپیماها و موشک ها را هدف قرار خواهد داد بلکه فرودگاه ها و ناوها و سکوهای پرتاب را نابود خواهد کرد و اگر قرار باشد پایگاه های روسیه و سوریه هدف قرار گیرند هیچ پایگاه دیگری برای کشورهای دیگر در منطقه وجود نخواهد داشت. روسیه آنقدر سطح واکنش خود را بالا برد که رسانه های بین المللی طی چند هفته اخیر از آمادگی این کشور برای ورود به یک جنگ تمام عیار با ایالات متحده صحبت کردند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 مهر

 
 

اشتراک گذاری: