ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتگو با ابراهیم گلستان درباره 28 مرداد

طرفدران دکتر مصدق

همه از اوضاع پرت بودند

 
 
 
 

 

در سالروز کودتای 28 مرداد هر روزنامه ای به ظن خود این کودتا را تفسیر کرد و با برخی افراد هم مصاحبه. مصاحبه با کسانی که بیشتر تفسیر خود را گفتند تا مشاهدات خیابانی خود را. در میان این مصاحبه، یک گفتگوئی هم با ابراهیم گلستان در روزنامه ایران منتشر شد که شاید یگانه مصاحبه و اظهار نظر جدی در میان همه مصاحبه ها و گزارش ها و روایت های 28 مردادی بود.

گلستان که پیرانه سر همچان صریح الهجه است و تند گو و بی پروا در باره آنچه که میداند و معتقد است، درباره روز 28 مرداد که خود شاهد خیابانی آن بوده، به روزنامه ایران گفت:

 «طرفداران مصدق پرت بودند. روز کودتا مهندس حسیبی را دیدم که سلانه سلانه در خیابان راه می رفت و گویی خبر نداشت و ملتفت نبود که چند قدم آنسوتر چه می گذرد و چطور به جان مردم افتاده اند. طرفداران مصدق چه کسانی بودند؟

مهندس بازرگان را به سبب کارم و کارش  در شرکت نفت از نزدیک می شناختم. او همان کسی است که وقتی از فرنگ تحصیل کرد و برگشت کتاب "اداب طهارت" را نوشت که خود من واخورده شدم.»

ایراهیم گلستان در مصاحبه مفصلی که از او اخیرا در ایران منتشر شده و عمدتا درباره فیلم و فیلمسازی و شعر و فروغ فرخزاد است، می گوید که در دادگاه مصدق هم فیلمبردار بود و هم گزارش نویس و چه پیش و چه پس از کودتا با بسیاری از چهره های سیاسی توده ای و غیر توده ای جنبش ملی از نزدیک آشنا بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول شهریور

 
 

اشتراک گذاری: