ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در پاسخ به یک مانور نظامی کم سابقه

کره شمالی آماده مقابله

حتی با واکنش اتمی است

ریا نووستی- ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 
 

بر اساس گزارش خبرگزاری" ریونهاپ" جمهوری دمکراتیک خلق کره، نیروهای نظامی آمریکا و کره جنوبی مانور عظیمی را در شبه جزیره کره آغاز کرده اند. مقامات نظامی آمریکائی اعلام کرده اند هدف از این مانوری آمادگی کره جنوبی و آمریکا برای شرایط ویژه مقابله با استفاده جمهوری دمکراتیک خلق کره از سلاح های اتمی و موشک های دور پرواز است.

در این مانورعظیم نظامی که از روز 22 اوگوست تا 2 سپتامبر ادامه خواهد داشت، 25 هزار نظامی آمریکائی و 50 هزار نظامی کره جنوبی شرکت دارند. علاوه بر این نیروهای آمریکائی از نیروی هوائی و دریائی خود در تمرین های نظامی استفاده خواهند کرد. در این مانور عملیات جنگی  نیز نمایندگانی از نیروهای ارتش استرالیا، کانادا، کلمبیا، دانمارک، فرانسه، ایتالیا، انگلستان، فیلیپین و زلاندنو حضور دارند.

نماینده سر فرماندهی ارتش خلق کره دمکراتیک ضمن انتقاد از مانور نظامی نیروهای آمریکائی و کره جنوبی اعلام کرد، چناچه کوچکترین نشانه ای از تجاوز این نیروها به کشور ما مشاهده شود، ما با یک حمله پیشگیرانه در کوبیدن نظامیان آمریکائی و کره جنوبی حتی با سلاح اتمی درنگ نخواهیم کرد.

مقامات کره جنوبی در سئول اعلام کردند که هدف از مانور مشترک آمریکا و این کشور" ایجاد ثبات  و امنیت در شبه جزیره کره می باشد".

سال گذشته حدودا در همین زمان برخورد کوتاه نظامی در خط فاصل دو کره صورت گرفت که خطر یک جنگ فراگیر و همه جانبه را در پی داشت. هر دو طرف یکدیگر را متهم به گشودن آتش بر روی دیگری کردند. 

http://ria.ru/world/20160822/1474919572.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: