ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

علی شمخانی با اشاره به سخنان نامزدهای ریاست جمهوری امریکا

برای حفظ برجام

اوباما وقت چندانی ندارد
 
 
 
 

علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی در یک گفتگوی مشروح تلویزیونی با شکبه روسیه الیوم شرکت کرد و به پرسش های مختلف درباره روابط ایران با روسیه، سوریه، ترکیه، عراق، عربستان و سرنوشت برجام پاسخ داد. شمخانی روابط ایران با روسیه را "راهبردی" خواند و گفت روسیه دوران پوتین هویتی مستقل و متفاوت از دوران ماقبل پوتین دارد و سیاست های زیانبار دوران گورباچف و یلتسین خاتمه یافته است.

شمخانی چهار خواست ایران از ترکیه در مورد سوریه را چنین عنوان کرد:

ترکیه که اجازه ارایه هیچگونه کمک نظامی به گروه های تروریستی را ندهد؛ در نابودکردن گروه های تروریستی مشارکت کند؛ مرزهای خود را بر روی تروریست ها ببندد و در گفتگوی سوری-سوری کمک کند.

در مورد عراق گفت: ایران می کوشد میانه روی های سنی را تقویت کند و میان آنها و گروه های شیعه همکاری بوجود آورد. در نبرد آزادسازی موصل جمهوری اسلامی ایران خدمات مستشاری خود را بر مبنای درخواست مسئولان نظامی و سیاسی عراق ارائه خواهد کرد. زیرا تروریسم حد و مرز نمی شناسد و در پشت مرزهای سوریه و عراق متوقف نمی ماند. علت همکاری میان روسیه و ایران نیز ناشی از همین امر است.

شمخانی فهرستی از اقدامات دولت عربستان سعودی علیه ایران ارائه داد و با اشاره به مخالفت عربستان با برجام و تلاش برای برهم زدن امنیت ایران گفت که ما دست به مقابله نزده ایم زیرا نمی خواهیم در دامی که کشورهای ثالث برای ایجاد درگیری در منطقه زده اند بیفتیم.

شمخانی در مورد سرنوشت برجام گفت دولت اوباما وقت چندانی ندارد و پیش از آنکه دوره ریاست جمهوری اوباما به پایان برسد باید زمینه را به گونه ای فراهم کند که دولت آتی آمریکا با صداقت رفتار کند. متاسفانه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تبلیغات انتخاباتی شان به گونه ای سخن می گویند که با توافق هسته ای تناقض دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: