ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش وزیرنفت از غارت نجومی دولت احمدی‌نژاد

قیرها،دکل‌ها،نفت‌کش‌ها

 وپول‌های‌نفت ناپدیدشده

 
 
 
 
 

 

به گزارش ایرنا، «بیژن زنگنه» وزیر نفت در یک در نشست خبری شرکت کرد و به پرسش های خبرنگاران درباره مسائل مختلف پاسخ گفت. زنگنه در این نشست درباره نفت‌کش هایی که در دولت گذشته خریداری و گم شده بود اظهار کرد: در دولت گذشته یک نفر یونانی با روش‌های عجیب و غریبی که قرار بود با نام خودش ۸ نفت‌کش خریداری کند این کار را انجام داده ولی پولش را پرداخت نکرده و نفت کش را برده بود که با تلاش‌های صورت گرفته فرد مذکور بازداشت شد و دو نفت کش بازگردانده شد.

زنگنه درباره بدهی بابک زنجانی اعلام کرد: آن چیزی که در اختیار داریم بخش اموال بابک زنجانی است که سر جمع آن به حدود 2000 میلیارد تومان که دادستانی اعلام کرد، می‌رسد که کمتر از یک چهارم بدهی بابک زنجانی است و فروختن آن نیز کار سختی است.

وزیر نفت تصریح کرد: پول‌های بسیاری از این کشور خارج شده و به عنوان مثال به ما اعلام کردند که برای کره جنوبی ۱۷ درصد ریزش و در چین نیز ۱۰ درصد ریزش برای جابجایی پول اتفاق می‌افتاد. این پول ها که به میلیارد ها دلار می‌رسید به جیب چه کسانی می‌رفت و چرا چنین اجازه‌ای داده شده که این هزینه ها به راحتی به کشور تحمیل شود؟

یکی دیگر از پرونده‌های موجود در این زمینه مربوط به فروش قیر بوده است که ارزش آن معادل ۳۰۰ میلیارد تومان ارزیابی شد اما پولی به خزانه دولت پرداخت نشده است.

همین عامل سبب شد تا امروز وزارت نفت بیش از ۵۰ میلیارد دلار بدهکار باشد که حاصل پرداختی‌های بی حساب و کتاب در فاصله زمانی کوتاه گذشته بوده است. سال گذشته وزارت نفت ۴۰ هزار میلیارد تومان پول بابت یارانه‌ها، عوارض و امثال آن پرداخت کرده که این مبلغ به غیر از پولی است که بابت فروش نفت و میعانات گازی به خزانه واریز شد، بنابراین فرصتی نداریم که بخواهیم جواب عده‌ای را بدهیم که می‌خواهند کشور کار نکند و چرخ آن نچرخد.

زنگنه گفت: حقوق‌های غیر متعارف 40 میلیون تومانی برای مردم ملموس است و می‌توانند کاملا آن را درک کنند در حالی که طی سال‌های گذشته میلیاردها دلار پول را عده‌ای خورده‌اند و در واقع هزاران میلیارد تومان پولی که مشخص نیست کجا رفته نجومی بوده است نه حقوقی که عده ای اندک دریافت می کردند.

وزیر نفت درباره حذف کارت سوخت که در مجلس به تصویب رسید، گفت: مجلس تصمیم گیری برای حذف کارت سوخت را به دولت واگذار کرده که در این راستا کارت سوخت بنزین حذف نمی‌شود اما برای نفت گاز این اتفاق خواهد افتاد. در مورد افزایش قیمت بنزین هم فعلا تصمیمی نداریم.

زنگنه در خصوص وضعیت ایمنی مجتمع های بخش خصوصی گفت: مجتمع هایی که عمدتا زیر نظر بخش خصوصی یا نهادهای عمومی هستند از نظر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سطح پایینی دارند، اما در این زمینه وزارت نفت اختیار و ابزاری برای اعمال نظارت ندارد. اما از این پس هر مجتمعی که دستورات ایمنی را رعایت نکند و تولید آن خطرساز شناخته شود، دستور می‌دهم تا خوراک آن‌را قطع کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 7 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: