ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

"فارانگلربی"

شده زبان رایج در ایران

 
 
 
 
 

 

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک جمهوری اسلامی یک مصاحبه خبری کرده است. ایشان ایرانی است و علی القاعده باید به زبان فارسی مصاحبه کند تا مردم بفهمند چه می گوید، اما از آنجا که عربی زبان حکومتی است و انگلیسی زبان علم و اینترنت و فارسی زبان کوچه و بازار، ایشان گفته:

«در طلاق‌های خلع و مبارات، با اجرای صیغه طلاق دیگر زوجیت وجود ندارد اما در طلاق رجعی به‌ رغم اجرای صیغه طلاق تا زمان یاد شده، زوجیت وجود دارد و اگر پشیمان شدند می‌توانند به زندگی مشترک برگردند و دیگر نیازی به عقد جدید ندارند.»

ترجمه ساده حرف این آقا همان ضرب المثل شیرین فارسی خودمان است که میگوید "مهرم حلال، جانم آزاد". یعنی زنی که جانش از دست شوهر به لبش رسیده مهرش را می بخشد و یا حتی یک پول دستی هم به شوهر می دهد که طلاقش بدهد و دست از سرش بردارد. در این طلاق  مردم حق رجوع و فسخ طلاق را ندارد و این زن است که چنین حقی را دارد، اگر بخواهد.

طلاق دیگری هم داریم که طلاق معمولی است و زن و شوهری که از هم جدا شده اند اگر دوباره دلشان برای هم تنگ شد می توانند دوباره رجوع کرده و با هم زندگی کنند.

این آقای معاون این آمار را هم ضمیمه گزارشش کرده است:

«طلاق‌های ثبت ‌شده در سال 94 نشان می‌دهد که در استان های مختلف کشور طلاق 64 درصد افزایش یافته است. در کهگیلویه و بویراحمد با 24 و بوشهر با 18 درصد افزایش رکورد دار طلاق بوده اند.»

یعنی "مهرم حلال جانم آزاد" همچنان رو به افزایش است!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: