ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ادعای یک روزنامه نگار در روزنامه السفیر

اسد و اردوغان

بزودی با هم دست میدهند!

 
 
 
 
 

 

روزنامه السفیر خبر تفسیری "محمد بلوط" را منتشر کرد که مدعی شده: « بشار الاسد» رئیس جمهوری سوریه و« رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه زیرنظر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در مسکو ملاقات خواهند کرد و تاریخ هائی برای این دیدار تاریخی پیشنهاد شده است. این دیدار 18 تا 22 ماه کنونی – سپتامبر- پیش بینی شده است.

با آنکه محافل سیاسی ترکیه محمد بلوط را روزنامه نگاری پروکاتور می شناسند، به این تفسیر او با نگاهی مثبت و ممکن نگاه می کنند. محمد بلوط که سمت گیری دفاع از کردهای ترکیه را در نوشته هایش دارد، معتقد است این مصالحه بر سر آینده کردهای ترکیه و سوریه صورت گرفته و مقدمات آن در جریان سفر اردوغان به سن پترزبورگ و دیدار با پوتین فراهم آمد.

او ورود ترکیه به خاک سوریه را نیز بخشی از این مصالحه میداند، و این درحالی است که ظاهرا مسکو نسبت به این ورود نظامی با لغو سفر پوتین به ترکیه برای دیدن بازی فوتبال دو تیم ملی ترکیه و روسیه  واکنش نشان داد و روز گذشته نیز اعلام شد که ترکیه پیشروی خود در خاک سوریه را متوقف و حتی مقداری عقب نشینی کرده است.

محمد بلوط در تفسیر خود اضافه می کند:

مطابق مصالحه و توافقی که بعمل آمده، بشار الاسد می تواند در انتخابات ریاست جمهوری آینده شرکت کند اما مدت آن محدود خواهد بود، هیچ گونه پرونده ای در دادگاه جنایات بین المللی برای تعقیب مقامات نظامی، دولتی و امنیتی سوریه گشوده نخواهد شد و بخشی از گروه های مسلح در ارتش سوریه ادغام خواهند شد. این گروهها، آنهائی هستند که آتش بس ها را امضا و با مرکز نظامی روسیه « حمیمیم» برای مصالحه ها همکاری کرده اند.

دولت سوریه هم متعهد شده عفو عمومی را که شامل افسران جدا شده از ارتش می شود، صادر کند به ویژه آنهائی که همچنان در اردوگاه ها در ترکیه حضور دارند اما مرتکب اقداماتی علیه ارتش سوریه نشده اند. انتظار می رود کنگره ملی سوریه متشکل از مخالفان داخل و خارج حکومت سوریه بزودی تشکیل شود. مسکو مشوق برپائی هرچه زودتر این کنگره است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: