ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

درباره همه مسائل

دیدار و مذاکره

پوتین و اردوغان در چین

 
 
 
 

 

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز شنبه در چین در حاشیه یازدهمین نشست سران گروه 20 با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار و گفت وگو کرد. رسانه های ترکیه خبر شروع دیدار رهبران ترکیه و روسیه را با کد فوری مخابره کردند.

در این دیدار محمد شمشک معاون نخست وزیر، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه، نهاد زیبکچی وزیر اقتصاد، برات آلبایراک وزیر انرژی و منابع طبیعی و حاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ترکیه (میت) نیز حضور داشتند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که پوتین در این دیدار از عادی شدن حیات سیاسی در ترکیه به دنبال کودتای نافرجام 25 تیر ماه گذشته ابراز خرسندی کرده است. وی با تاکید بر اینکه ترکیه از دوران سختی عبور می کند، گفته است: روسیه می داند که ترکیه با تهدیدهای جدی روبروست و به مبارزه با تروریسم مشغول است.

عادی شدن شرایط در ترکیه موجب پیشرفت ها و موفقیت های مهمی است و روسیه نیز با تکمیل عادی سازی، با سرعت بیشتری روابط دو جانبه را توسعه خواهد داد.

اردوغان نیز مذاکرات امروز خود با پوتین را به منزله ادامه گفت و گوهای دو طرف در 19 مرداد ماه گذشته در سن پترزبورگ ارزیابی کرد و گفـت: در دیدار امروز موضوعاتی را که در سن پترزبورگ مذاکره کردیم، ادامه داده و در باره موضوعات بسیار مهم سیاسی، اقتصادی و منطقه ای رایزنی خواهیم کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: