ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گهی پشت به زین و گهی زین به پشت

یکسال پس از زمزمه

اردوغان با اوباما و لب خوانی پوتین

 
 
 
 

 

پوتین در یک "لب خوانی" اطلاعاتی، در اجلاس سال گذشته "جی 20" از زمزمه اردوغان زیر گوش اوباما درباره سقوط هواپیمای سوخوی روسی در آسمان سوریه اطلاع پیدا کرد و آن را در یکی از مصاحبه هایش نیز گفت. او حتی گفت که اوباما خیلی زود به اروغان گفت "جای این حرف، اینجا نیست!". پوتین نتیجه گرفت که سرنگون گردن هواپیمای روسیه با اطلاع امریکا و همآهنگی با ترکیه بوده است.

اجلاس امسال جی 20 در حال و هوای دیگری در چین برپا شد. اردوغان زخمی یک کودتای نظامی است که امریکا از آن اطلاع داشته است. پوتین خبر کودتا را پیش از شروع به ارودغان خبر داده و حتی گفته می شود به او کمک کرده تا این کودتا را خنثی کند. مناسبات تیره روسیه و ترکیه به مناسبات دوستانه بازگشته است، حتی دوستانه تر از دوران پیش از سرنگونی هواپیمای روسیه برفراز سوریه.

ناتو نگران نزدیکی ترکیه به روسیه است. امریکا و آلمان بیش از همه. در اجلاس جی 20 در چین، اردوغان بیش از دیگران با پوتین دیدار و گفتگو داشت. حتی لحظه ای را برای گفتگو و مشورت از دست نداد. این عکس مربوط به یکی از لحظات است. حتی در فرصت گرفتن یک عکس یادگاری نیز اردوغان گوش به پوتین سپرده است. پوتین زیرک تر از آنست که حرف های محرمانه را در صف عکس یادگاری بر زبان بیآورد و در جمع حرف یواشکی بزند که نیازی به لب خوانی آن باشد.  چنان که  اوباما نیز آشکارا به آن دو نگاه می کند و سعی می کند بشنود آن دو بر سر چه مسئله ای گفتگو می کنند و پوتین به اردوغان چه می گوید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: