ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 16 شهریور

مغز متفکر و گرافیک هنری

از مرز 80 سالگی می گذرد!

 
 
 
 
 

 

۱-  روزنامه ایران

 

 - رییس کل بانک مرکزی به منتقدان اجرای "FATF"  پاسخ داد. هیچ نهادی از خدمات بانکی محروم نمی شود. . FATFدر دولت قبل ارائه و در مجلس وقت نیز تصویب شد.

 - وزیر ارشاد گفت: دستور فیلترینگ سایت ها از سوی مقامات قضایی صادر شده است.

 - انتشار صحبت عضو شورای شهر، دلیل فیلتر برخی سایت ها.

 - در حال و هوای هشتاد سالگی "مرتضی ممیز" عجین شده با گرافیک ایران.

 - رازهای سپیدبختی با عصای سفید. گزارش ایران درباره ازدواج نابینایان.

 - بهاره هدایت ازاد شد.

 - احضار "محمد رضا خاتمی" و اعضای سابق مشارکت به دادگاه.

 - رییس قوه قضائیه: فساد چه در شهرداری یا دولت باشد، با آن برخورد می کنیم.

 - نبض معیشت پرستاران "بد" می زند.

 - بررسی "فرونشست" های  پایتخت در دستور کار شورای شهر.

 - محمد درویش در سرمقاله ایران با عنوان "چرا تهران فرو می نشیند؟" نوشت: الان ۲۰ میلیون ساعت وقت تهرانی ها در خیابان ها تلف می شود. این مسئله پایتخت را به "جزیره حرارت" تبدیل کرده است در حالی که میزان ریزش اسمانی بسیار کمتر است. این مسئله  و همچنین ساخت و سازهای بی رویه تهران در فرونشست زمین دخیل است.

 - هشدار معصومه ابتکار: وضعیت جنگل های شمال ایران نگران کننده است.

 - ممنوعیت صید میگو در جنوب کشور. هر ساله نیمه مرداد تا نیمه شهریور مجوز سید میگو از طرف شیلات صادر می شود و اکنون شیلات اعلام کرد از ۱۶ شهریور سید میگو ممنوع است. شیلات همچنین صید "ترال"  توسط شناورهای صیادی را ممنوع اعلام کرد. ( صید "ترال" به معنای صید با تور مخصوص میباشد که به کف دریا کشیده شده و انواع و اقسام آبزیان در آن گرفتار شده و در فصل تخم ریزی ابزیان موجب آسیب به محیط زیست در دریا می شود)

 - رضا درویشیان کارگردان "لانتوری" گفت: ادعای آمنه بهرامی کذب محض است. وی طی یادداشتی به روزنامه ایران نوشت: "ایران" یکطرفه به قاضی رفته است. روزنامه ایران نیز در جواب وی نوشت: همکاران "ایران" با اقای درویشیان تماس گرفتند تا نظر ایشان را بازتاب دهند اما وی تاکید کرد علاقه ای به اظهار نظر درباره این ماجرا ندارند! ( این در حالیست که درویشیان  کارگردان لانتوری  در یادداشتی به همشهری گفت به دلیل احترام به سرکار خانم بهرامی فعلا سخنی نمی گویم و سکوت می کنم!)

-  اغاز به کار سفرای ایران و انگلیس پس از ۵ سال.

 -  ایران گزارشی دارد از نشریه  بامداد جنوب با عنوان "اینجا تنگ ارم فقر بیداد می کند" که به یکی از مناطق فقیرنشین در بوشهر رفته است. در این گزارش علاوه بر حضور در خانه والدین دختری که به دلیل اشتباه پزشکی فوت کرد به سراغ دختری رفت که دچار عقرب گزیدگی شد. ماجرای دردناک تر و دلخراش تر و اسفناک تر سفر تنگ ارم، دیدن دختری بود که گفتند یک سال پیش در اثر عقرب گزیدگی خانه نشین شده است . رقیه ۱۹ ساله از نیش عقرب جان سالم به در می برد اما تاوان نبود پادزهر و تشخیص نادرست تزریق امپول اشتباهی "مارگزیدگی" به جای پادزهر نیش عقرب او را خانه نشین کرده است. رقیه روزی ۴ بار در خانه دیالیزم می شود! از رقیه می پرسم دوست نداری به دانشگاه بروی؟ گریه می کند و می گوید چرا دوست داشتم. هم خودم و هم خانواده ام زندگی نداریم. از فرشته کوچولو (خواهر رقیه) می پرسم از کارها برای رقیه خسته نمیشوی ؟ با قاطعیت می گوید "نه".

 

۲ - روزنامه همشهری

 - همشهری: بازی بدون برنده علیه قالیباف. روزنامه همشهری نوشت در چند روز گذشته در قالب تخریب شهردار محترم تهران درباره واگذاری  مسکن شهرداری متاسفانه کسانی که تلاش دارند به هر نحو شده در انتخابات اینده ریاست جمهوری پیروز باشند، هنگامه عجیبی را علیه قالیباف شکل دادند که زمین های واگذار شده غیر قانونی بوده است.

 - عباس علی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان درباره شایعه رد صلاحیت احمدی نژاد گفت: نمی دانم این اخبار کذب را چه کسی منتشر می کند.

 

 ۳-  وطن امروز

 - پرونده شهرداری تهران را قاطع و بی طرفانه رسیدگی می کنیم / رئیس دستگاه قضا.

 

۴-  خبر جنوب

 - رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از تهیه طرحی دوفوریتی برای الزام دولت به کسب مصوبه مجلس در اجرای تعهدات و کارگروه اقدام مالی در مبارزه با پولشویی "FATF" خبر داد.

 - مهدی هاشمی پای رسایی را به دادگاه ویژه روحانیت کشاند.

 - معاون وزیر بهداشت گفت: راه اندازی ۷ پایگاه اورژانس هوایی در کشور تا پایان سال.

 - جمع اوری مانتوهای "نامتعارف" توسط ماموران پلیس با پلمپ ۸۲۵ واحد صنفی.

 

 ۵-  رسالت

 - علی اکبر ولایتی: توافق "FATF" به صلاح کشور نیست.

 - حداد عادل: مردم تحقیری مثل قرارداد  "FATF" را تحمل نمی کنند.

 - چمران رییس شورای شهر تهران: من گفتم اگر ما پشت هم نباشیم ضرر می کنیم و رسانه ها این ضرر را به مثابه ضرر مادی انگاشتند.

 

 ۶-  جمهوری اسلامی

- شکایت دانشگاه آزاد اسلامی از خبرگزاری فارس.

 - نماینده تهران در مجلس : نمایندگان تهران در مجلس موضوع واگذاری املاک در شهرداری را پیگیری می کنند .

 

 ۷-  کیهان

 - انتقاد حسن رحیم پور ازغدی از نظام آموزشی کشور . عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت : در بعضی کتب مسائل بی فایده مطرح می شود، مثل ماهی های " می سی سی پی " . طرف ماهی های اطراف خود را نمی شناسد باید ماهی های آمریکا را بشناسد. با افتخار اعلام می شود که ما عرض باند را افزایش داده ایم ولی باطن چه ؟ لوله کشی مهم است اما در آن لوله فاضلاب است یا آب ؟ مثلا در فرانسه ، خانم معلم محجبه را راه نمی دهند، حضرت  نوح ۹۵۰ سال معلم بود تنها چهل نفر به او ایمان آوردند. در انگلیس هم فیس بوک از عوامل افزایش طلاق اعلام شده است. (ازغدی از سربازجوهای خشن دهه 60 در اوین و زندان توحید است)

 - یک مرد روسی به دلیل سایه اتومبیلش هنگام رانندگی جریمه شد. پیش از این راننده دیگری بر اثر تابش نور چراغ های جلو در یک سطح خیس روی خط عابر پیاده جریمه شده بود.

 

 ۸-  دنیای اقتصاد

 - مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت : تجارت دو کشور ایران و آلمان قبل از تحریم ۴ میلیارد دلار بوده و  در ده ماه گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته  ، وی اظهار امیدواری کرد این رقم به ۱۰ میلیارد دلار برسد ،خوانساری افزود : آلمانی ها نباید تصور کنند که ایران یک بازار ۸۰ میلیون نفری برای آنهاست، بلکه با توجه به کشورهای همسایه، ایران ظرفیت یک بازار ۴۰۰ میلیون نفری را برای آلمان دارد.

 

 ۹-  شرق

 - عضو اتاق بازرگانی : احیای سیاست منسوخ احمدی نژاد ، با وصول ۴ درصد مالیات.

 

 ۱۰- اعتماد

 - رضا داوری اردکانی : انقلاب مشروطه نیم بند ماند،

کودک خوش سیمای علیلی که در ۱۴ مرداد ۱۲۸۵ به دنیا آمد در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲  چشم از جهان پوشید.

 

 ۱۱- آرمان

 - جهانگیر کرمی استاد دانشکده مطالعات جهان: همکاری با روسیه آری یا خیر؟  اطلاق شرایط به دو سه قرن گذشته به آنچه امروز جریان دارد ، ناشی از کم اطلاعی است یا اغراض غیر منطقی پشت سر تحلیل روابط ایران و روسیه. نه روسیه روسیه گذشته و نه ایران، ایران گذشته است

 

 

 ۱۲- آفتاب

 - دوئل ۹۶ چالشی تر از دوئل ۹۲ . قالیباف سرهنگ عملیات گاز انبری تیر ۷۸ با عدم حمایت اصولگرایان و شائبه واگذاری املاکی از سوی شهرداری به افرادی خاص روبروست.

 

 ۱۳- جوان

 - شافعی ، ناپلئونی رئیس اتاق ایران شد.

 

۱۴ - جام جم

 - روزنامه صهیونیستی در گزارشی با عنوان "یک سال بعد از توافق برجام" نوشت: پیش بینی ها از ایران بعد از توافق برجام اشتباه از اب در امد. در عمل ایران روابطش را به جای اروپا و امریکا، با روسیه و سوریه تقویت کرد.

 - خسرو معتضد مورخ تاریخ در صفحه اخر جام جم نوشت:  شاهدی عینی از "منامه" به من زنگ زده و می گوید عصرهای پنجشنبه هزاران اتومبیل لوکس امریکایی و انگلیسی برای باده نوشی به منامه پایتخت بحرین روی می آورند و عصر جمعه به "دمام" در عربستان سعودی باز می گردند اما همه می دانند که در خود جده و ریاض مشروب را با برچسب روغن زیتون عرضه می کنند. بهتر است وزارت امور خارجه بدون تعجیل خسارت پلیس سعودی به دو نوجوان ایرانی را از حکام سعودی دریافت دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: