ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

درباره عربستان و امریکا

نظرات متفاوتی که از بیم

واکنش رهبر بیان نمی شود!
 
 
 
 

 

حسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای در امور بین‌الملل  روز گذشته پس از مقدمه ای که سراپا تمجید از رهبر جمهوری اسلامی بود، چند جمله ای گفت که هم خبری بود و هم نشان میدهد در مجلس تفکراتی وجود دارد که خلاف ماجراجوئی های سپاه و سخنان تنش آفرین رهبر است اما جرات بیان علنی ندارد.

او بی آن که بگوید از کدام جنگ سخن می گوید، گفت:

مقام معظم رهبری در 2 مرحله، توانستند دو جنگ تحمیلی را از سر کشور کوتاه کنند. ایشان با این تصمیمات تاریخی، ایران را از فضای اشتباهات طرف‌های مقابل و بازیگران پرمدعای خارجی، در راستای تأمین حداکثری امنیت کشور و منطقه استفاده کرد. (ظاهرا اشاره وی به حمله ارتش امریکا به عراق و توصیه هائی است که برای ورود ایران به جنگ عراق در آن مقطع می شد و اتفاقا هاشمی رفسنجانی با آن مخالفت کرد. و دیگری جریان حمله امریکا به افغانستان است که جمهوری اسلامی با امریکا برای سرنگونی طالبان همراهی و همگامی کرد.)

آقای عبداللهیان در ادامه گفت:

- عربستان یک کشور بزرگ و مهم در منطقه است و در سیاست خارجی نمی‌توانیم هیچ یک از کشورهای منطقه و بویژه همسایگان را نادیده بگیریم.

- آمریکایی‌ها و برخی از کشورها، علاقمند بودند که بعد از توافق هسته‌ای، در مسائل منطقه‌ای توافقاتی صورت گیرد. آنها بارها این پیام را به‌طور غیرمستقیم و باواسطه، منعکس کردند که "ما آمادگی داریم و فکر می‌کنیم که ما و شما می‌توانیم در مسائل منطقه گفت‌وگو و آنها را حل کنیم."


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 10 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: