ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 18 شهریور

شهرداری به تقلید از سپاه

شرکت های اقماری دارد!
 
 
 
 

 

۱ - کیهان

 - رحیم پور ازغندی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: روایات متعدد در بحث شفافیت اقتصادی داریم. برخی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی هیچ اقدامی در شورا انجام نمی دهند و وارد هیچ بحثی نمی شوند که مبادا شأنشان مورد خدشه واقع شود.

 - مرگ "کریم اف" و رقابت بر سر جانشینی در ازبکستان. تصور اغلب کارشناسان این بود که اسلام کریم اف تصمیم گرفته است زمینه را برای جانشینی دختر بزرگ خود "گلناره کریم اوا" ۴۴ ساله فراهم کند اما حاشیه های فراوان زندگی "گلناره" همه معادلات را به هم زد و مخالفان مسائلی درباره پسرخاله گلناره با او مطرح کردند. در این راستا وی "نامادری" و خواهر ناتنی خود "لولا" را به داشتن باورهای خرافی و شیطان پرستی و جادوگری متهم و به صورت غیر مستقیم پدر خود را به رفتارهای "استالین مآبانه" متهم کرد.

 - قیمت مرغ هر روز به بهانه های مختلف گران می شود. همچنین قیمت گوشت، ماهی قزل الا، شکر، قند و برنج با افزایش قیمت روبه روست. درحالی که دولت روحانی با شعارهایی نظیر تنظیم بازار کالاهای اساسی و بهبود اوضاع معیشت خانوار روی کار آمد، با توجه به اتفاق مهمی همچون برجام مردم انتظار دارند کاهش قیمت کالاهای اساسی صورت گیرد. (کیهان چندی پیش همین دغدغه را درباره "تخم مرغ" به چاپ رسانده بود و نوشت روحانی همه تخم مرغ هایش را در سبد "برجام" گذاشته است.)  روزنامه رسالت نیز به نقل از حاج اسد اله عسگراولادی نوشت روحانی نباید همه تخم مرغ هایش را در سبد "سیاست خارجه" می گذاشت. دیگر روزنامه ها همچون "آفتاب یزد" نیز در این مورد نوشت روحانی با گذاشتن تخم مرغ هایش در برجام کمتر به "سیاست داخلی" توجه می کند. روزنامه آرمان نیز به کمپین "تخم مرغی ها" پیوست و اعتراض خودش را با گذاشتن تخم مرغ های روحانی در روسیه نشان داد و در آخر نشریه "۹ دی" در تاریخ ۳۰ مرداد به  تخم مرغ های روحانی در سبد برجام اعتراض کرد و نوشت: حالا که "کدخدا" همه تخم مرغ هایش را شکسته، روحانی هیچ در چنته ندارد.

 

۲ - ایران

 - علی مطهری برخی مخالفت ها با FATF را مانند مخالفت با برجام بیشتر سیاسی توصیف کرد.

 - محمد رضا پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت  : FATF باید در مجلس تصویب شود. همچنین علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی گفت: FATF به "صلاح" جمهوری اسلامی نیست. روزنامه ایران افزود: آنها در حالی از تهیه طرح الزام دولت به رعایت منافع ملی در راستای همکاری FATF خبر داده که اصل قانون مربوط به این موضوع در مجلس نهم با لایحه دولت محمود احمدی نژاد به تصویب نمایندگان اصولگرا رسیده بود و شورای نگهبان هم آن را تایید کرده است.

 - محسن صفایی فراهانی: عمده مخالفان دولت را کسانی توصیف کرد که در سال های گذشته از رانت های کلان استفاده کرده اند و حالا که کمی دسترسی به رانت قطع شده، طبیعی است با امکانات مالی فراوان از متخصصین جنگ روانی و هر کس که حاضر باشد از تریبونی که دارد علیه دولت به کار بگیرد، کمک بگیرند. صفایی فراهانی درباره بحث انتخاب مجدد روحانی به ریاست جمهوری نیز اظهار کرد: اگر ایشان خودشان قانع شوند که مجددا نامزد شوند بعید است به مشکلی برخورد کنند چرا که رقیب جدی در بین اصولگرایان ندارند و از سویی تشتت ارایی که در جناح مقابل وجود دارد نیز کار را سهل می کند.

 - حضور ۷ فعال سیاسی اصلاح طلب در دادگاه از جمله محسن صفایی فراهانی، اذر منصوری و نعیمی پور.

 - حافظی عضو شورای تهران: تا زمانی که مدیریت در شورا بر عهده یک نفر است تغییری اتفاق نمی افتد. حافظی خاطر نشان کرد: فضای موجود در سازمان و موسسات و شرکت های تابعه شهرداری و اساسنامه انها باید بازنگری شود. این شرکت ها حیاط خلوت شهرداری شدند و تمام تخلفات و انحرافات و سوء استفاده هایی که می شود از طریق این شرکت ها انجام میشود.

 - وجود ۵ میلیون مطلقه در کشور.

 - همه برای شهرداری، شهرداری برای خواص.

 - آیت اله موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز مواضع اعلام شده از سوی مصباحی مقدم سخنگوی این تشکل را رد کرد و گفت سخنان مصباحی مقدم نظرات شخصی وی بوده است.وی گفت: موضع "جامعه روحانیت" را من می گویم نه مصباحی مقدم. (مصباحی مقدم گفته بود که مصباح یزدی کاره ای نیست در جمع اصولگرایان)

 - حجت الاسلام ابوالقاسم حسینی ژرفا (استاد حوزه و پژوهشگر) در نشست "فقه و موسیقی، تقابل یا تعامل" با عنوان "موسیقی؛ ممنوع یا مشروع؟" گفت: حتی یک آیه در قرآن در نکوهش و تحریم موسیقی نیامده است.

 - سی و هفتمین سالگرد درگذشت نخستین امام جمعه تهران زنده یاد "سید محمود طالقانی" است.

 - خروج قهرمان گونه "روسف" از کاخ.

 هواداران "دیلما روسف" او را در مسیر کاخ تا فرودگاه، بسان یک قهرمان همراهی کردند.

 

 ۳ - دنیای اقتصاد

 - رییس جمهور معزول برزیل از کاخ ریاست جمهوری خارج شد.

 - وابستگی شهرها به فروش تراکم به مثابه وابستگی کشورها به درآمد فروش نفت است. این روند سلسله وار شفافیت در معاملات و مبادلات مالی شهرداری ها را سست می کند و در ادامه الگوهای شفاهی و مذاکره ای را جایگزین می کند.

 

۴ - اطلاعات

 - معاونت عمرانی وزارت کشور درباره املاک نجومی گزارش می دهد.

 - وزیر اقتصاد: پیوستن ایران به. FATF خشم صهیونیست ها و آل سعود را برانگیخت.

 - تدوین لایحه همه پرسی جدایی از انگلیس توسط دولت اسکاتلند.

- ۱۵۰ کودک سر راهی در دوماه اخیر در تهران جمع اوری شدند.

- رای سنای برزیل به برکناری دیلما روسف رییس جمهوری چپگرای این کشور سبب تعلیق روابط دیپلماتیک بسیاری از کشورهای امریکای لاتین با برزیل شد. کشورهای ونزوئلا، اکوادور و بولیوی بلافاصله سفرای خود را از برزیل فرا خواندند و اعلام کردند که دولت جدید برزیل به ریاست "میشل تمر" معاون سابق روسف را به رسمیت نمی شناسند.

 

 ۵ - جمهوری اسلامی

 - از سوی رییس جمهور لایحه مربوط به ایمنی جان اشخاص در دریا به مجلس تقدیم شد.

 - نایب رییس مجلس: آمریکا، اسراییل و عربستان با برجام و FATF مخالف هستند.

 

 ۶ - خبر جنوب

 - روزنامه خبر جنوب در صفحه ۳۲ مورخه پنجشنبه ۱۸ شهریور ماه ۹۵ نوشت:

پایان سوء استفاده تجار متقلب از کارت بازرگانی روستاییان. درحالی که بعضی از اعضای اتاق بازرگانی می گویند که بخشنامه جدید گمرک مبنی بر دریافت مالیات "علی الحساب" از واردات باعث از رونق افتادن کسب و کار می شود، مسئولان سازمان امور مالیاتی می گویند فقط کسانی از آن ضرر میکنند که از کارت بازرگانی اجاره ای استفاده کرده و از پرداخت مالیات فرار میکنند. روزنامه خبر به نقل از ایسنا نوشت: در سال های گذشته برخی از بازرگانانی که تمایلی به پرداخت مالیات نداشتند افرادی را در میان "روستاییان" نیازمند شناسایی کرده و با شناسنامه این افراد کارت بازرگانی دریافت و با پرداخت مبالغ ناچیزی به انها و دریافت وکالت بلاعزل به واردات کالاهای گرانبها مبادرت کرده و سودهای کلانی را عاید خود می کردند. وقتی موسم اخذ مالیات از انها فرا می رسید مشخص میشد فردی که در کارنامه خود میلیاردها تومان واردات ثبت کرده، یک روستایی با وسع مالی ناچیز است! در نهایت بازرگانی که چندین میلیارد کالا وارد کرده بود برای پرداخت حق مالیات قابل شناسایی نبود و از آن  روستایی صاحب کارت نیز پولی عاید سازمان امور مالیاتی نشده و حداکثر فقط دارنده کارت ممنوع الخروج و ممنوع المعامله میشد. به این ترتیب بود که چندی پیش سازمان امور مالیاتی کشور با وزارت صنعت، اتاق بازرگانی و گمرک برای اخذ مالیات علی الحساب ۴ درصد از کارت های بازرگانی تفاهم کردند. این بخشنامه بلافاصله با واکنش اعضای اتاق بازرگانی روبه رو شد. پدرام سلطانی نایب رییس اتاق بازرگانی ایران یکی از نخستین کسانی بود که نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و با نامه نگاری به وزیر اقتصاد از وی خواست که در اسرع وقت این بخشنامه را "کان لم یکن" کند و اثر منفی آن بر محیط کسب کار و افزایش ناگهانی قیمت کالا عنوان کرد. کرباسیان رییس گمرک ایران در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه برخی از اعضای اتاق بازرگانی خواهان تعلیق بخشنامه مزبور هستند اظهار کرد: نمایندگان اتاق بازرگانی در جلسه مزبور موافقت خود را با این موضوع اعلام کردند. با این همه اعتراض اعضای اتاق بازرگانی علیه بخشنامه همچنان ادامه دارد. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: یکی از دلایلی که باعث به وجود آمدن این وضعیت در استفاده از کارت های بازرگانی شده این است که  برخی از اعضای اتاق بازرگانی و وارد کنندگان به محض ورود کالا ۹ درصد "مالیات بر ارزش افزوده" از انها گرفته می شود و دلیل دیگر پرداخت مالیات برای تمدید کارت بازرگانی است و همین علت استفاده برخی از اعضای اتاق و واردکنندگان از "کارت های یکبار مصرف" میباشد. خبر جنوب افزود: با این همه به نظر می رسد که تلاش های برخی از اعضای اتاق بازرگانی در این زمینه بی نتیجه باشد زیرا قائم مقام سازمان مالیاتی گفت: راهکار این بود که دست های پنهان برخی فعالان اقتصادی سودجو پشت کارت های اجاره ای مشخص شود. قائم مقام سازمان امور مالیاتی افزود: افرادی که نمی خواهند هویت خود را برای سازمان مالیاتی افشا کنند قطعا از طریق کارت های اجاره ای به دنبال فرار مالیات هستند. پناهی قائم مقام امور مالیاتی با بیان اینکه برخی افراد می گویند مالیات علی الحساب ۴ درصد منجر به کند شدن فضای کسب و کار می شود، تاکید کرد: افرادی که در مسیر "غیر صحیح" فعالیت اقتصادی قرار دارند به نوعی به کسب و کار لطمه می زنند!

 

۷ - شرق

 - وزیر کشور درباره واگذاری املاک شهرداری: اگر خلافی صورت نگرفته قوه قضائیه باید اعلام کند.

 

 ۸ - اعتماد

 - علم الهدی: خداوند به نمایندگان مجلس انصاف بدهد که دقیقا کاری که در قبال برجام انجام دادند، همان شگرد را دارند در مورد FATF به کار می گیرند. معترضان را ساکت می کنند و همان توطئه برجام را پیاده می کنند.

 

 ۹ - آرمان

 - تقلای دلواپسان برای تفرقه در جامعه روحانیت.

 - هجمه پدر داماد احمدی نژاد به مطهری.

 - ضرر ۱.۳ میلیارد دلاری عربستان از لغو حج ایرانیان.

 - صادق زیباکلام در مصاحبه با آرمان گفت: ما همچنان تمام قد پشت روحانی هستیم و هیچ تردیدی در ما وجود ندارد. اصولگرایان حتی بعد از خانه نشینی ۱۱ روزه احمدی نژاد همچنان از احمدی نژاد حمایت می کردند و امروز هم از وی حمایت می کنند. من معتقدم تنها گزینه اصلاح طلبان روحانی است و ما تمام قد از روحانی حمایت خواهیم کرد.

 

  ۱۰ - آفتاب

 - روحانی در جلسه هیات دولت: عده ای نادان به دولت عربستان بهانه دادند تا از فشار خارج شود.

 - اعزام سربازان انگلیسی به حج.

 - علم الهدی: مصدق دربرابر انقلاب اسلامی اصلا "عددی" نیست!

 - دیدار "حسین شریعتمداری" مدیر مسئول کیهان با علم الهدی در مشهد.

 

۱۱ - همشهری

 - قالیباف: در موضوع تعاونی های مسکن هیچ جرمی اتفاق نیفتاده است.

 

 ۱۲ - جام جم

 - خسرو معتضد "مورخ" نوشت: مشیر الدوله هر وقت ضیافت میداد، کارمندان جوان وزارت امور خارجه ناصرالدین شاه را دعوت می کرد. کتلتی به چنگال می زد و به یکی از داوطلبان پست های سفارت در فرانسه و انگلیس و ایتالیا و المان که هزار خواهان داشت، خیره میشد و می گفت: من این کتلت را که اشپز فرنگی من پخته به کسی می دهم که میل دارم او را به فلان سفارت بفرستم. معلوم میشد که صحبت از پیشکش و سرقفلی پست است و کتلت به کسی تقدیم می شود که با ایما و اشاره و چشمک و نشان دادن انگشتان مبلغ بالاتری را پیشنهاد کند.

 

۱۳ - وطن امروز

 - مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: نرخ واقعی دلار ۴ هزار تومان ( ! ) است و اظهاراتی که درباره نرخ ۹ هزار تومان برای دلار مطرح می شود، درست نیست.

 

 ۱۴ - رسالت

 - تهدید شهردار تهران توسط اصلاح طلبان.

 - محمد جواد لاریجانی مطرح کرد: تعالی در معنویات، حق یکسان برای زن و مرد است.

 - عضو اتاق بازرگانی گفت: تنها راه خروج از این وضعیت، رقابتی کردن تولید در جهت افزایش کیفیت و کاهش قیمت ها است. پورقاضی ادامه داد: امروز اکثر مدیران صنعتی تاکید دارند مشکلشان سرمایه در گردش است، در حالی که اینطور نیست. تزریق سرمایه مشکلی را برای تولید کننده حل نمی کند. وقتی واحد تولیدی نتواند محصول خود را به قیمت "معقول" بفروشد دوباره با کسری مواجه می شود.

 

۱۵ - جوان

 - نفوذ بنیاد "راکفلر" به مزارع شمال ایران با برنج ترا ریخته.

 

۱۶ - هفته نامه یالثارات (چهارشنبه ۱۷ شهریور)

 - ایت اله کعبی: مردم علیه FATF خیزش عمومی به راه بیندازند.

 - ادعای فساد در شهرداری تهران تازه ترین موضوعی است که جریان خاص سعی در القای آن دارد.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 10 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: