ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

امام جمعه های دوران آقای خامنه ای

امام جمعه مشهد

ام الفساد اقتصادی و سیاسی است
 
 
 
 

«احمد علم الهدی»، امام جمعه مشهد روز پنجشنبه در سخنانی خلاف شان با توهین به «مسعود پزشکیان»، نایب رئیس مجلس گفته است: «اینکه نماینده ی بزرگترین شهر که عضو هیات رییسه مجلس نیز هست بگوید من از مساله ی FATF سر در نمی‌آورم بسیار شرم‌آور است، اگر واقعا این‌طور است چرا نماینده ی مردم شده‌اید؟! این خیانت به مردم است و مصیبت‌بار است».

(پزشکیان گفته بود که از جنجالی که امثال علم الهدا به پا کرده اند سر در نمی آورد و علم الهدا نعل را وارونه به پای الاغ لنگ کوبیده)

این سخنان آقای علم الهدی در حالی بیان می شود که مشخص نیست آیا ایشان خود را در تمامی زمینه ها صاحب نظر می دانند و یا اساسا به نظر کارشناسی اعتقادی دارند یا خیر؟ همچنین آیا ایشان اساسا به مساله ی گردش اطلاعات و لزوم شفافیت اقتصادی اعتقاد دارند؟ چرا امام جمعه ی مشهد در طول سالیان طولانی هیچ اشاره ای به عدم وجود شفافیت لازم در مجموعه ی آستانقدس و شرکت های  زیر مجموعه آن نداشته اند؟

ایشان که خود را ملزم می داند نسبت به هر مساله ی مرتبط و غیر مرتبطی از منبر رسول الله و در حریم امام رضا اظهار نظر کند پس چرا تا کنون در مقابل قراردادهای کلان عمرانی آستانقدس با یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی کشور در پروژه ی "مشهد مال" و تخریب گسترده ی باغات آستانقدس و تغییر کاربری آنها برای پروژه ی جهان مال سکوت کرده است؟ آیا همکاری غیر قانونی شهرداری مشهد با آستانقدس رضوی برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی، ایشان را دلواپس نکرده است؟
آیا فعالیت پنج ساله ی شرکت "پدیده شاندیز" به صورت غیرقانونی و به باد دادن سرمایه های مردم ایشان را نگران نکرده است؟ آیا فعالیت داماد یکی از مسوولین استان در راس قرض الحسنه ی ثامن الحجج و نابود کردن دارایی مردم بدون داشتن مجوز قانونی در طول این سالها برای ایشان گران تمام نشده است؟

اواخر اردیبهشت امسال بود که طرح تحقیق و تفحص از شهرداری مشهد توسط چند تن از اعضای شورای شهر مشهد تقدیم هیات رئیسه شد. «جواد ستاری» عضو شورای شهر مشهد در همان زمان هدف از این تحقیق و تفحص را بررسی عملکرد تمام بخش‌های حوزه ی شهرداری مشهد از جمله بازرسی، مشاوران، رییس حوزه و سایر بخش‌ها دانسته بود. درست چند روز پس از این خبر منابع اطلاع رسانی از خروج طرح تحقیق و تفحص از شهرداری مشهد به علت پس گرفتن چند امضای اعضای شورا خبر دادند.

همان زمان شایعاتی مبنی بر فشارهای خارجی بر اعضای شورای شهر برای پس گرفتن امضاهای طرح تحقیق و تفحص وجود داشت اما برخی از اعضای امضا کننده، به نتیجه نرسیدن طرح و ایجاد تشنج را عامل پس گرفتن امضای خود اعلام کردند. اما تصویری که به تازگی در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته است احتمالات جدیدی را در باره ی علت خارج شدن طرح تحقیق و تفحص از دستور کار شورای شهر مطرح می کند.

این تصویر که از تلفن همراه یکی از اعضای امضا کننده ی شورای شهر مشهد برداشت شده است نشان دهنده ی پیامک یکی دیگر از اعضای شورای شهر به افراد امضا کننده ی تحقیق و تفحص است. متن این پیامک به این شرح است: «سلام. به دستور حاج آقا طرح منتفی است. اگر دوست داشتید امضا را پس بگیریم».

شهرداری مشهد یکی از پایگاههای اصلی جریان موسوم به «جبهه پایداری» در کشور است که فعالیت آن در سالهای اخیر به آن میزان اعتراض بر انگیز بوده که حتی شورای شهر همسو با شهرداری نیز در موارد متعددی به مجموعه ی شهرداری اعتراض کرده است. واگذار کردن ساختمان های شهرداری به مشاوران غیر بومی، تخلفات سازمان اتوبوس رانی و بخشودگی های خاص عوارض، از جمله اقدامات شهرداری مشهد با شائبه های سیاسی است.

حال پرسش این است که آیا شورای شهر مشهد را «حاج آقا» (علم الهدا) اداره می کند؟ آیا امام جمعه ی مشهد نسبت به این تخلفات و این رویدادها بی تفاوت است؟ آیا مسوولین استان خراسان و شهر مشهد در مورد هویت «حاج آقا» و میزان تاثیر وی بر شورای شهر و احتمالا دیگر نهادها مطلع اند؟ آیا مسوولین حاضر به توضیح درباره ی این مساله هستند؟

نقل از "انصاف نیوز"


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 21 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: