ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نقش سردار ذوالقدر در قوه قضائیه

محاکمه رهبران جبهه مشارکت

با چه هدفی در دستور قرار گرفته؟
 
 
 
 

 

بدنبال احضار برخی رهبران جبهه مشارکت به دادگاه، محمد رضا خاتمی دبیرکل سابق جبهه مشارکت و نایب رئیس دوم مجلس ششم درمصاحبه با روزنامه وقایع اتفاقیه گفت:

بعید می‌دانم هدف آنها از تشکیل پرونده برای اصلاح‌طلبان و تشکیل این جلسات، مانع‌تراشی برای نامزدی دو، سه چهره اصلاح‌طلب در انتخابات شوراها یا ریاست‌جمهوری باشد، بلکه تصور می‌کنم آنها به‌دنبال ایجاد چالش روحی - روانی برای جریان اصلاح‌طلب هستند.

حمیدرضا جلایی‌پور، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی نیز در یادداشتی درباره احضار هفت چهره سیاسی اصلاح‌ طلب به دادگاه گفت: «پیرو احضار به شعبه‌ ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی، به‌همراه 6 نفر دیگر از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب (محمدرضا خاتمی، علی شکوری‌راد، محسن صفایی ‌فراهانی، حسین کاشفی، آذر منصوری و محمد نعیمی‌پور) در این شعبه حاضر شدم.  
برابر کیفرخواست به اینجانب اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه‌ غیرقانونی حزب مشارکت تفهیم شد. به تعدادی از سایر فعالان اصلاح‌طلب نیز اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور زده شده است و تاریخ دادگاهمان
۱۷ آبان ۹٥ ابلاغ شد.

 رفتار سیاسی سنجیده‌ مردم در انتخابات ۹۲ و ۹۴ مثمر‌ثمر بود و باوجود تمامی مشکلات و موانع و ضعف‌های موجود، هیچگاه به اندازه‌ امروز، توفیق ائتلاف وسیع اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان امیدوار کننده نبوده است.

محمد رضا خاتمی نیز گفت:

 در دو انتخابات گذشته ریاست‌جمهوری و مجلس دهم شورای اسلامی، ظاهرا اتحاد، انسجام و حضور همه‌جانبه اصلاح‌طلبان باوجود همه تنگناها، مشکلات زیادی برای برخی ایجاد و آنها را دچار خسران عظیمی کرده، بنابراین طبیعی است که گروهی از طیف‌های سیاسی برای انتخابات آینده دچار نگرانی شوند. فارغ از همه این اتفاقات، در فضای سیاسی کشور برخی گروه‌ها سعی دارند به ما بگویند اگر می‌خواهید در عرصه سیاسی فعال باشید و برنامه‌های ما را به‌هم بریزید، باید در انتظار عواقب آن هم باشید. یعنی مصداق این مثل که «هرکه خربزه می‌خورد باید پای لرزش هم بنشیند.» به نظرم این رفتارها برخورد با تشکل‌یابی، سازماندهی و انسجام‌دهی جریان اصلاح‌طلبی است نه برخورد با شخص و چهره‌ای خاص. 

این‌طور که از شواهد و قرائن برمی‌آید، ظاهرا برخی از گروه‌ها و افراد سیاسی با ملتهب‌کردن برخی اتفاقات، برای صدور هرچه سریع‌تر حکم در این پرونده برای ما عجله دارند و درباره آن تبلیغ می‌کنند.
 باید منتظر باشیم و ببینیم در ماه‌های آینده چه اتفاقات و وقایع دیگری را برای ما رقم خواهند زد

(با آنکه در باره نقش سردار ذوالقدر قائم مقام سابق فرمانده کل سپاه که با اشاره رهبر جمهوری اسلامی به قوه قضائیه رفته تا عملا رهبری دادگاه های نظامی و امنیتی را برعهده داشته باشد، سکوت می شود، فعالان سیاسی سابقه دار میدانند که او نقش مهمی در محاکمات و دستگیری ها و بازجوئی ها دارد. ذوالقدر عضو شورای اولیه رهبری سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بود که از این سازمان جدا شد و به سپاه پیوست اما کمر برای نابودی رهبران این سازمان از جمله بهزاد نبوی و تاج زاده و بقیه بست. او با چراغ خاموش پشت تمام دادگاه های پس از کودتای 88 و اعلام انحلال احزاب توسط شورای امنیت به ریاست سعید جلیلی و ابلاغ آن توسط احمدی نژاد بود.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 21 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: