ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

برگزاری روزجهانی خودکشی در ایران

آنها که خود را می کشند

نتوانسته اند حرفشان را بزنند

 
 
 
 

 

در ایران هم روز جهانی خودکشی و بررسی دلائل و انگیزه های آن برگزار شد. معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان "شهره نصر" گفت:

ایران در آمار جهانی خودکشی در میان 170 کشور به مقام یکصد و بیستم رسیده است.  خودکشی در کشور رشدی ۲.۱ درصدی دارد. آمار مبتلایان به افسردگی در کشور و به دنبال آن خودکشی، می‌تواند نگرانی مسئولان برنامه پیشگیری از خودکشی در اورژانس‌های روان‌پزشکی و شعبات پزشکی‌قانونی را نسبت به بالا رفتن موارد خودکشی‌های منجر به فوت افزایش دهد.

اگر به فردی فرصت حرف زدن ندهیم یا برای حضورش احترام قائل نباشیم، در صورت سازگار نبودن با محیط، خشم و پرخاشگری را علیه خود پیاده می‌کند. در زیر هر خودکشی، فریادی برای کمک نهفته است که باید آن را شنید. اگر فردی بگوید از خدا مرگ می‌خواهم باید آن را جدی بگیریم، زیرا قضیه جدی است و به این معنا است که فرد خودکشی را به عنوان راهی برای حل مشکل خود به کار گرفته است. متأسفانه خودکشی مشکل پنهان به شمار می‌رود تا جایی که مسئولان، بیمه‌ها و خانواده‌ها آن را گزارش نمی‌کنند و حتی تلاش می‌کنند خودکشی به رسانه‌ها کشیده نشود. شیوع افسردگی در زنان، 16.5 درصد اما در مردان 10.7 درصد گزارش شده بود.

حدود 18.5 میلیون نفر از جمعیت کشور به طور مستقیم یا غیرمستقیم به نوعی از مشکلات مرتبط با اختلالات روان‌پزشکی در رنج‌اند،این در حالی است که بسیاری از اختلالات روانی به دلیل هزینه‌های بالای آن در سطح جامعه به صورت مخفی باقی می‌ماند؛ چرا که هزینه‌های بالا باعث عدم مراجعه بیماران به مراکز درمانی می‌شود. افرادی که قبلا سابقه اقدام به خودکشی داشته‌اند، مستعد اقدام دوباره برای خودکشی هستند، شانس اقدام دوباره به خودکشی در این افراد، ۲۰ برابر بیشتر از سایرین است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: