ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 شهریور  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پس از 8 سال سکوت دربرابر آمارهای دروغ احمدی نژاد

واقع بینی های نوین

در سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی
 
 
 
 

 

ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن و اعضای شورای‌عالی آمار در جمهوری اسلامی با  علی خامنه ای دیدار کردند. این دیدار روز گذشته انجام شد و در آن رهبر جمهوری اسلامی که 8 سال کامل در برابر دروغگوئی ها و آمارهای غلط دادن احمدی نژاد سکوت کرده بود، گفت:

در آمارها هم باید وضعیت موجود تبیین شود و هم «روند تغییرات» شناسایی شود تا در روزگار کنونی که سرعت تغییرات در آن بسیار زیاد است، مسئولان و تصمیم‌گیران کشور در اثر تغییر روندها غافلگیر نشوند.

متأسفانه کشور از لحاظ آمارگیری عقب است و حتی برخی مسئولان از حقایق و آمارهای واقعی در بعضی بخشها مطلع نیستند.

آقای خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود از اقتصاد مقاومتی گفت و برای نخستین بار روی تولید داخلی متمرکز شد، البته بی آنکه بر ضروت کنترل تجارت خارجی توسط دولت سخن بگوید. او در این باره گفت:

راه علاج حقیقیِ مشکلات کشور، اقتصاد مقاومتی است و اگر تمام راههای دنیا هم به روی ما باز شود اما اقتصاد کشور درون‌زا نباشد، در نهایت این معادله، معادله‌ای شکست‌خورده است.لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی، وجود آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت تولید داخل و بنگاههای تولیدی و نیازهای آنهاست.

رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، برای نخستین بار چک بی محل برای افزایش جمعیت کشور نکشید و سنجیده گفت:

رشد جمعیت ۴ درصدی در سالهای دهه ۶۰، نیاز به علاج داشت که علاج آن، همان سیاستهای کاهش جمعیت بود اما تداوم این سیاستها باید با ارائه آمار بهنگام توسط مسئولان در وقت معینی، متوقف یا کُند می‌شد، زیرا مشکل پیریِ جمعیت یکی از مشکلات بدون علاج است .

دستکاری در آمارها گناهی کبیره است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: