ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ارگان های امنیتی آلمان غافلگیر شدند

ترور مردم با رگبار مسلسل

در مرکز خرید شهر "مونیخ"

 
 
 
 

 

روز گذشته در یک اقدام تروریستی در شهر مونیخ آلمان، عده ای از مردمی که سرگرم خرید در مرکز خرید این شهر بودند کشته شدند. شمار کشته شدگان تا 10 و شمار تیرخوردگانی که به بیمارستانها منتقل شدند بالای 50 تن گزارش شده است.

بدستور پلیس حرکت متروها و اتوبوس ها، پس از حادثه متوقف شد و به تاکسی ها نیز دستور داده شد که هیچ مسافری را سوار نکنند. از مردم نیز خواسته شد که هیچ فیلم و عکسی را از صحنه حادثه در شبکه های اجتماعی منتشر نکنند. این اقدامات و دستورات برای جلوگیری از فرار تروریست ها و سوختن اطلاعات پلیس از طریق فیلم و عکس صادر شد اما همه این تدابیر بی نتیجه ماند و هنوز اطلاعاتی درباره تروریست ها و یا دستگیری آنها انتشار نیافته است.

پیک نت اخبار این ترور را از رسانه هائی مانند یورو نیوز، صدای امریکا، بی بی سی و تلویزیون "روسیه 24" دنبال کرد که در میان این چهار رسانه تصویری، دقیق ترین اخبار لحظه به لحظه و گزارش های مستقیم از محل حادثه با تصویر را تلویزیون روسیه 24 پخش کرد. همین تلویزیون اعلام کرد که کنسولگری روسیه در مونیخ بلافاصله پس از حادثه مستقیما ارتباط با پلیس امنیتی آلمان را جهت همکاری برای رد یابی تروریست ها برقرار کرد. درباره نتایج این ارتباط و همکاری خبری منتشر نشد.

ناتوانی شبکه های تروریستی از جمله "داعش" برای اقداماتی نظیر آنچه در استانبول و نیس و مونیخ روی داد در مسکو و یا شهرهای دیگر روسیه نشان میدهد که روسیه قوی ترین شبکه اطلاعاتی را در زمینه مقابله با تروریسم دارد و احتمالا کشورهای اتحادیه اروپا چاره ای جز در خواست همکاری از روسیه در این زمینه نخواهند داشت. بویژه که گفته می شود در جریان کودتای نظامی در ترکیه نیز، اطلاعات مربوط به این کودتا را روسیه در اختیار رئیس جمهور ترکیه "اردوغان" قرار داده و او را از کودتای نظامی با خبر کرده بود. ظاهرا این اطلاعات از طریق شنودهای روسیه که در سوریه مستقر هستند بدست آمده بود. مطبوعات ترکیه نیز این خبر را که ابتدا توسط خبرگزاری اسپودنیک منتشر شد، با احتیاط در روزهای اخیر منتشر کرده اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: