ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روزنامه نگاری نوین

عکس گویا تر از

خبر، مصاحبه و گزارش

 
 
 
 

 

روزنامه نگاری و اطلاع رسانی امروز، عبارتست از  کوتاه ترین خبر (در حد چند خط) همراه با عکس. فضای مجازی در خدمت این نوع اطلاع رسانی است. البته از نوع دقیق و مستندش؛ نه آن اطلاع رسانی های کیلوئی که خیلی از کاربران ایرانی اینترنت یک جائی می بینند و اغلب نخوانده و ندانسته و تحقیق نکرده می چسبانند روی فیسبوک هایشان و خیال می کنند اطلاع رسانی کرده اند. روزنامه نگاری مدرن کمر معروف ترین و بزرگ ترین روزنامه های جهان را شکسته و آن را تهدید به نابودی می کند. در یکی دو سال اخیر، از جمله بحث های مهم در واشنگتن پست و نیویورک تایمز همین مسئله است و این که چه باید کرد. طبیعی است که دنبال فیلترینگ و پارازیت نمی روند بلکه بدنبال رقابت اند و به همین دلیل بسیاری از مطبوعات مهم و حتی نشریات مهم امریکا و اروپا "آنلاین" درست کرده اند. از جمله "اشپیگل آنلاین" (معروف ترین هفته نامه آلمان). خبر و گزارش های خبری را منتشر می کنند و تفسیرها و مصاحبه ها و گزارش های مشروح را می گذارند برای چاپ. روزنامه ها نمی توانند خبر را نگهدارند تا 24 ساعت بعد منتشر کنند. سرعت خبر از سرعت صوت بیشتر شده است و آن که می نشیند تا نفس تازه کند از کاروان جا می ماند. رقابت در عکس و خبر اجازه خوابیدن چند ساعته را هم روی اخبار نمی دهد.

با این مقدمه و اشاره به فاجعه ای که دراین زمینه در روزنامه ها و صدا وسیمای جمهوری اسلامی وجود دارد، دو عکس را منتشر می کنیم که بیش از هر تفسیر و تحلیلی گویاست.

عکسی از ریزگردها در فضای شهر کرمانشاه که به همت مردم شهر گرفته شده است و عکسی از گیر دادن شهربان های وابسته به شهرداری تهران به دستفروشانی که از بیم سر رسیدن این ماموران و زدن با لگد زیر بساطشان، با گاری دستی در شهر راه افتاده اند تا بموقع از مهلکه بگریزند که این یکی نتوانسته بگریزد و عکس صحنه را مردم گرفته و منتشر کرده اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: