ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور سیاسی روزنامه های دوشنبه

6 هزار میلیارد تومان

بودجه صدا و سیماست!

 
 
 
 

 

۱-  روزنامه ایران سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را در صفحه اول و ۲۲ خود به چاپ رسانده است.  وزیر ارشاد گفت: ماهواره هم مثل دیگر پدیده های نوین جهان باید پذیرفته شود.

وی به مسأله بد حجابی اشاره کرد و یادآور شد، عده ای فقط می گویند پس وزارت ارشاد چه کار می کند؟ ما هم باید بپرسیم که این همه نهادهای فرهنگی که در کشور است چه کار می کنند؟ ما ۵۰ هزار عالم فقط در قم داریم و در همه شهرها امثال مشهد و اصفهان و شیراز، حوزه های علمیه داریم که این همه مبلغ به نقاط مختلف کشور اعزام می کنند، پس چرا وضعیت اینطوری است؟ بیش از ۸۰۰  ائمه جمعه در کشور داریم که هر جمعه مردم را به تقوا دعوت می کنند، چند هزار مسجد در کشور داریم، این ها چه کار می کنند؟

وزیر فرهنگ اضافه کرد:

کل بودجه فرهنگی کشور  ۷۰۰۰ میلیارد تومان است که از این مبلغ هزار میلیارد بودجه ارشاد است و ۶ هزار میلیارد تومان بقیه به صدا و سیما، دفتر تبلیغات حوزه های علمیه قم و دهها موسسه دیگر داده میشود. چرا آنها پاسخگو نیستند؟ بعضی ائمه جمعه مطالب غیر واقعی را مطرح می کنند. یک کسی در یک شهری که من هرچه روی نقشه گشتم آن را پیدا نکردم، گفته: عنوان " اسلامی" را باید از نام وزارت ارشاد برداشت.

 

۲- روزنامه شرق در صفحه دوم خود به نقل از وزیر بهداشت نوشت: با کمال میل محصوران را معاینه و درمان کردم.

روزنامه اعتماد به نقل از جماران  سخنان دکتر هاشمی را نقل کرده است:

شما مطمئن باشید که مردم قبل از آنکه به این سر و صداهایی که در مورد فیش های حقوقی ایجاد شده توجه کنند، به دنبال پاسخ پرونده هایی هستند که سالهاست بدون حکم و نتیجه مانده است و می گویند چه شد ؟

جمهوری اسلامی  از قول دکتر هاشمی در جواب به شریعتمداری نوشت:  ۲ سال پیش که به استان البرز رفته بودم ، برخی مادران روی زمین زایمان می کردند .

 

3- آفتاب یزد در صفحه ۸ خود نوشت: وزیر بهداشت، دختران شین آبادی را جهت ادامه معالجه به اروپا میفرستد.

 

۴-  روزنامه شرق سخنان محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس نهم و دبیر جامعه اسلامی مهندسان که متحد حزب موتلفه اسلامی است را در باره محمد خاتمی در صفحه ۱۹ خود به این شکل آورده است:

"من می گویم آقای خاتمی تجربه کاری نداشت".

از آقای روحانی هم باید پرسیده شود که مگر شما اصولگرا نیستی؟ چرا رفتی از اصلاح طلب ها رأی گرفتی؟  ضمنا آقای عارف با زور در رقابت انتخاباتی 92 کنار رفت .

باهنر در باره فراکسیون 99 نفره مجلس سوم که در برابر آیت الله خمینی ایستاد و به نخست وزیر موسوی رای نداد نیز گفت:

برای دمکراسی بد بود اگر همه ۲۷۰ نماینده مجلس ( در دهه 60) به موسوی رأی میدادند.

 

۵-  روزنامه همشهری از قول علی صابری عضو شورای شهر تهران نوشت: اصطلاح "تراکم فروشی" که مورد تأکید رئیس جمهور قرار گرفت، اصطلاح اشتباهی است.

مهدی چمران نیز از اساس فروش تراکم در شهر تهران را رد کرد.

قالیباف شهردار تهران هم توضیح داد: بر اساس طرح تفضیلی یک تراکم پایه وجود دارد که از خیابان انقلاب به پایین 180 در صد و انقلاب به بالا 150درصد و در نقاط دیگر 340 و 540 درصد می باشد، و این تراکم ضابطه مند نام دارد.

 

۶-  روزنامه دنیای اقتصاد مجددا سرمقاله خود را به تک نرخی کردن ارز و انتقاد از دولت اختصاص داده و حتی در لابلای مطلب گریزی هم به فیش های حقوقی زده است، در سرمقاله آمده :

ترس دولت از کاهش مشروعیت در پی یکسان سازی نرخ ارز بخصوص در پی رسوایی فیش های حقوقی، باعث  واهمه دولت شده است.

 

۷-  روزنامه آرمان به نقل از شیخ جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت نوشت :

حمایت من از حداد عادل و جلیلی و قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری 92 به دلیل قحط الرجالی بود. دریافتی من سالی هزار تومان هم نیست، یک ریال غیر از منبر از جایی دریافتی ندارم.

 

۸-  روزنامه کیهان در صفحه پنجم خود در قسمت  جدول متقاطع، ردیف دوم افقی، پرسیده: نام کوچک  رئیس جمهور آمریکا چیست؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: