ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در روستاهای کرمان

حیوانی، شبانه حمله می کند

و دل و جگر گوسفندان را میخورد

 
 
 
 

 

در شهداد کرمان، حیوانی به گله گوسفندان روستائیان می زند که فقط دل و جگر گوسفند دوست دارد. حتی شایع است که این حیوان در بافت، رابر، ریگان و حاشیه شهر کرمان نیز رفت و آمد می کند. مردم پیدا شدن این حیوان را به خشکسالی طولانی کرمان مرتبط میدانند. مقامات و مردم محلی گفته اند که در سال‌های اخیر در استان کرمان، گرگ، خرس، یوزپلنگ و کاراکال به روستاها حمله ور شده اند. البته بیشتر در زمستان. در کنار انواع شایعات و اوهامی که در میان مردم محلی در باره حمله حیوان عجیب و دیده نشده به گله گوسفندان رایج است یکی هم نامی است که برای این حیوان ساخته اند: "گوریل جگرخوار"

تاکنون ۱۵۰ گوسفند را این حیوان در حملات شبانه اش به روستاها دریده و دل و جگر آنها را خورده و رفته است.

بخشدار شهداد به آن که بگوید چه شایعاتی در محل رایج شده گفته است: شایعات صحت ندارد و نباید به شایعات دامن زد. نوع حیوانی که به روستاها حمله می کند معلوم و مشخص نیست اما طبق نظر کارشناسان و بر اساس رد پای به جای مانده احتمالاً از سگ سانان است.

اما یکی از افراد محلی (شهداد) بنام محمد رضایی به نکته قابل توجهی اشاره کرده است. او به خبرنگار محلی خبرگزاری مهر گفته: "این کار نمی تواند کار یک حیوان عادی و یا حداقل تنها یک حیوان باشد و جالب اینکه بعد از راه‌اندازی گشت‌های نیروی انتظامی، یگان حفاظت محیط‌زیست و مراقبت‌های مردمی هنوز این حیوان دیده نشده است. برخی از مردم که به دامهایشان حمله شده، در تاریکی حیوان مهاجم را دیده که شبیه گوریل است و روی دو پا راه می‌رود، اما این شنیده‌ها بیشتر شبیه افسانه‌ است زیرا از قدیم مردم شهرهای سیرچ، گلباف و شهداد اعتقاد داشتند چنین حیوانی در ارتفاعات اطراف زندگی می‌کند و هر از چند گاه به روستاها نزدیک می شود.

این حیوان احتمالاً  جثه بزرگی ندارد زیرا به دام‌های بزرگ حمله نمی کند و تا حالا گزارشی از حمله این حیوان به انسان نرسیده است. این حیوان گرگ هم نیست زیرا گرگ‌ها بعد از حمله تعداد زیادی از احشام را می کشند اما در نهایت یکی از آنها را می درند و همه اش را می خورند نه این که فقط دل و جگر را بخورند.

فعلا مردم شب‌ها از ترس حمله حیوان جرات نمی کنند فرزندانشان را از خانه بیرون بفرستند.

(از هند جگر خوار در تاریخ اسلامی بسیار گفته شده است و شاید مردم با توجه به همین داستان ها نام گوریل آدمخوار را برای این حیوان انتخاب کرده اند.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: