ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش مطبوعات 13 مرداد

قالیباف گفت بروم خارج؟

چمران گفت: برو، قربون قدت!

 
 
 
 
 

 


1- روزنامه ایران- این روزنامه در صفحه آخر خود خبر از محو خاطره 56 ساله اهالی خیابان مولوی تهران بدلیل تخریب سینما آرش داد. همین روزنامه در صفحه چهار به نقل از حکیمی پورعضو شورای تهران نوشت: علت سفر خارجی شهردار نامشخص است و باید در کمیسیون بررسی میشد که با واکنش چمران مواجه شد. چمران گفت: قالیباف شخصا از ریاست شورا مرخصی گرفته است.

روزنامه ایران در صفحه ۲۲ نوشت شهرداد روحانی رهبر ارکستر سمفونیک تهران شد.

2- روزنامه اطلاعات: سازمان اداری و استخدامی کشور با حکم رئیس جمهور احیا شد.

سخنگوی وزارت خارجه: حمله به اماکن دیپلماتیک با هیچ بهانه ای قابل توجیه نیست.

3- روزنامه جمهوری اسلامی در صفحه اول خود به گفتگوی تلویزیونی رئیس جمهور پرداخت و از قول روحانی نوشت: زمانی یک نهاد اقتصادی، دولتی است طبق قانون اقدام می کند. زمانی که یک نهاد خصوصی است، بخش خصوصی مقررات خود را دارد اما وقتی یک نهادی "خصولتی" شد یعنی نه خصوصی است و نه دولتی، آنجاست که مشکل پیش می آید.  رئیس جمهور همچنین گفت: شما میدانید جمهوری خواهان در امریکا با اصل برجام مخالف بودند، رژیم صهیونیستی همیشه مخالف بود، برخی کشورها هم روی کودک صفتیشان با برجام مخالف بودن، ما باید حواسمان باشد که مانند قبل از برجام متحد باشیم.

جمهوری اسلامی در صفحه 15 به نقل از وزیر راه نوشت: اولین سری ایرباس ها در پاییز به ایران می رسد. این روزنامه در صفحه دوم مطلبی به نقل از نایب رئیس اتاق بازرگانی به چاپ رسانده با این مضمون: اقتصاد ایران زمانی می تواند جهانی باشد که عضو سازمان جهانی تجارت شود. وی افزود عضویت ایران در سازمان جهانی تجارت محقق شود دیگر کشور باید طبق قوانین این سازمان کار کند و نمی تواند سیستم ناقص حمایت از تولید داخلی را ادامه دهد.

4- روزنامه شرق: از قول عارف نوشت: متاسفانه فضای امنیتی کماکان در جامعه هنری کشور حکم فرماست .

از قول دکتر معین نیز نوشت: موافقت با برجام، دور کردن خطر جنگ از کشور بود.

روزنامه شرق در صفحه 17 گزارشی دارد از جلسه شورای شهر تهران جهت یافتن راهکاری برای وصول طلب شهرداری از مردم و از جلسه شورای شهر نوشت: چمران خطاب به جدیدی: اینجا شوراست، بچه بازی نیست. جدیدی: به جای این کارها یک دهم هزینه را به "کارکنان وصول درآمد شهرداری" بدهید تا ۷۲ ساعته کل مطالبات را برایتان بگیرند!

5- روزنامه اعتماد نیز درباره گفتگوی مستقیم روحانی با مردم این جمله او را نقل کرد: نهادهایی که باید حافظ امنیت مردم باشند به مسائل اقتصادی وارد نشوند. -برخی دنبال فیلتر شبکه های مجازی بودند اما تاکید دولت یازدهم بر استفاده از فضای مجازی بود.

6- روزنامه افتاب یزد از قول وزیر کشور نوشت: امیدوارم دستگاه های دیگر هم با فیش های حقوقی برخورد کنند.

آفتاب یزد همچنین خبر دو سفیر زن در راه وزارت خارجه را منتشر کرد.

7- روزنامه آرمان از قول رئیس جمهور در باره دوران تحریم ها نوشت: هر زمان ممکن بود درگیر جنگ ناخواسته شویم.

همین روزنامه از قول وزیر کشور نیز نوشت: مسائل حجاب با سختگیری حل نمی شود.

خبر توقف اعلام آمار طلاق توسط ثبت احوال نیز از دیگر خبرهای روزنامه آرمان روز چهارشنبه بود.

8- روزنامه رسالت سرمست از اینکه تلویزیون بی بی سی همزمان با پخش گفتگوی تلویزیون روحانی ۳۰ دقیقه از اخبار ۶۰ دقیقه خود را به مخالفت با روحانی اختصاص داده بود این جمله عسکراولادی عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با رسالت را منتشر کرد: پس از گذشت ۶ ماه آثار رفع تحریم ها بر زندگی مردم احساس نمی شود.

همین روزنامه از قول آیت اله مکارم شیرازی نوشت: دولت برای جلب آرا تن به برگزاری کنسرت و قوالی می دهد. و به نقل از آیت اله احمد خاتمی نوشت: دولت باید در اخر سال، اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی را گزارش بدهد.

9- روزنامه دنیای اقتصاد با چاپ عکس بزرگی از مادورو در صفحه اول خود، آرزوی خود برای دور دوم انتخابات روحانی را نوشت: "مادورو" باید برود!

10- روزنامه وطن امروز نوشت  هیلاری داعش را تسلیح کرد، او در خاطراتش می نویسد: امریکا در حال به رسمیت شناختن "دولت اسلامی داعش" بود اما یکباره انقلابی علیه "دولت اخوان المسلمین" در مصر روی داد و همه چیز در برابر چشمان ما فرو ریخت. ما با اخوان المسلمین در مصر توافق کرده بودیم دولت اسلامی در سینا تشکیل شود، قرار بود بخشی از سینا به حماس و بخش دیگر آن به اسرائیل واگذار شود. (اعتراف وطن به یکی بودن منافع حماس با اخوان المسلمین و اسراییل)

11- روزنامه کیهان یادداشت روز خود را به رئیس جمهور و برجام و مخالفت همیشگی اش با آزادی فضای مجازی اختصاص داد. محمد ایمانی در همین روزنامه نوشت: برجام دقیقا به مثابه عشق مجازی است. شیرینی عشق های مجازی به همان دوران حجران و آرزو و حسرت و شیدایی محدود است. کیهان که همیشه نگران سفر مردم به ترکیه، بیرون از زیر حجاب و یا رسیدن به ساحل دریا و لخت شدن است، این بار دایه دلسوز تر از مادر شد و نوشت: آژانس های ترکیه ای به خاطر لغو تورها در جریان کودتا باید به گردشگران ایرانی آنتالیا جریمه بدهند .

12- روزنامه جام جم گزارشی از یک قتل در صفحه ۱۹ خود دارد- قتل شوهر ۱۰۷ ساله توسط همسر ۶۲ ساله اش پس از درگیری به خاطر صبحانه. زن ۶۲ ساله شوهر خود را با نفت به آتش کشید.

13- یالثارات که لغو مجوز شده همانطور که وعده داده بود به دکه های روزنامه فروشی رسید با تیتر اول "تعلل ضابطان و دستگاه قضایی تا کی!" و این درحالیست که این روزنامه خود غیرقانونی منتشر شد!

همین شماره یالثارات پژوهشی هم از حجت الاسلام والمسلمین دکتر دهقانی استاد دانشگاه امام صادق دارد که درباره واژه "دیوث" و حکم به کارگیری آن در صفحه ۷ سر قلم رفته است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: