ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دو دلیل و بهانه

برای مخالفت با "برجام"

 
 
 
 
 

 

مخالفت با برجام، از سوی مخالفان دولت روحانی دو دلیل دارد. یک دلیل سیاسی- رقابتی برای زمین زدن روحانی در انتخابات سال 96 و دلیل دیگری که بیشتر بهانه است تا دلیل، ترس از روی کار آمدن ترامپ در امریکا و یا ترساندن مجموع حاکمیت جمهوری اسلامی از چنین واقعه ایست. این ترس که تسلیم در برابر بازی های زیرکانه خبرگزاری های بزرگ و هدایت کننده امریکا را با خود همراه دارد، صریح یا با اشاره می خواهد این را تلقین کند که ترامپ می آید و برجام را هم لغو می کند و تحریم ها همراه با خطر نظامی دوباره بر سر ایران سایه خواهد افکند. بنابراین باید فرار به جلو کرد و برجام را لغو کرد و رفت به سوی نظامی – جنگی کردن حاکمیت، تولید موشک های قادر به حمل کلاهک اتمی و  گسترش فعالیت اتمی و آماده شدن برای تولید بمب اتم! این، بقول بازاری ها "راسته حسینی" ترین تفسیر اوضاع امروز است که حداقل تا انتخابات 96 در ایران و به نتیجه رسیدن انتخابات ریاست جمهوری در امریکا ادامه خواهد یافت.

نزدیک به یکسال پیش، دو خبرنگار اسوشیتدپرس که به مسکو سفر کرده بودند تا با پوتین مصاحبه کنند و گزارش هائی نیز از روسیه بنویسند، در پایان مصاحبه خود با پوتین، بصورت غافلگیر کننده ای از وی پرسیدند: "اگر ترامپ رئیس جمهور شود شما چه می کنید؟". پوتین که به زیرکی اطلاعاتی و تیزهوشی سیاسی اکنون دیگر شهره شده، با اندکی مکث گفت: "ترامپ سیاستمداری با هوش است و ما فکر می کنیم که خیلی خوب می توانیم با او کار کنیم!"

در این جمله، اشاره مهمی نهفته است و آن این که اگر پوتین حدس قریب به یقین نمی زد که ترامپ برنده انتخابات امریکاست، چنین جمله ای را نمی گفت زیرا اگر رقیب او پیروز انتخابات شود این جمله و این نظر دردسر ساز می شود.

حالا خبرگزاری و سایت "روسیه امروز" تحلیلی را در همین ارتباط منتشر کرده است. در این مورد که رسانه های امریکا چگونه چهره ای مغشوش و جنجالی از ترامپ می سازند، درحالیکه نظرات داخلی و خارجی او را سانسور می کنند. ترجمه این تفسیر را در همین شماره پیک نت و به نقل از وبلاک مترجم سیاسی و برجسته زبان آلمانی "رضانافعی" می خوانید. اما اگر این جمله را ننویسیم حرف را کامل نزده ایم:  پس از خواندن متن تفسیر "روسیه امروز" مرور کنید مطبوعات داخل کشور و موضع گیری های سیاسی مخالفان دولت را در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری و شخص ترامپ تا ببینید چگونه این مطبوعات و شخصیت های سیاسی مخالف دولت دردام خبرگزاری های امریکائی دست و پا می زنند و افق دید سیاسی شان تا چه حد ضعیف است. همین مطبوعات و رسانه ها – داخلی و خارجی- افکار امروز ایرانی ها در باره ترامپ را ساخته اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: