ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

درجستجوی والدین بچه های گدا

60 در صد گداهای تهران

یا خارجی اند و یا تهرانی نیستند

 
 
 
 

 

بدنبال اعلام آمار گداهای اصفهان و این که چند در صد آنها اصفهانی اند و چند در صد خارجی و چه تعداد از شهرها و استان های دیگر برای گدائی به اصفهان می آیند، روز گذشته همین آمار از گداهای تهران نیز اعلام شد. معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی نیز با تاکید بر طرح گدا جمع کنی در تهران که از روز شنبه شروع شده گفت:

بیش از 60 درصد گداهای تهران غیرتهرانی هستند که باید به استان‌های مربوطه خود ارجاع داده شوند.  در مورد بچه هائی که گدائی می کنند و یا نوزادانی که در اختیار گداها هستند نیز اگر خانواده‌ این بچه ها و نوزادان پیدا شوند آنها را تحویل خانواده شان میدهیم و در غیراینصورت در مراکز بهزیستی جای داده خواهند شد. درباره بچه های کار و خیابان نیز براساس آیین‌نامه ساماندهی کودکان خیابانی تعیین مکان و تجهیز آن در جهت ساماندهی کودکان کار و خیابان برعهده شهرداری‌ها بوده این در حالی است که در حال حاضر مهم‌ترین مشکل ما در حوزه ساماندهی این کودکان کمبود فضاست که در صورت تامین آن با مشکل دیگری مواجه نبوده و نسبت به پذیرش این کودکان اقدام خواهیم کرد.

در حال حاضر و با اجرای طرح گدا جمع کنی در تهران، این نگرانی وجود دارد که  خیلی از گداها به استان‌های مجاور همچون استان‌های البرز مهاجرت کنند. اگر مسئولین مربوطه هر استان با شهرداری هر استان همآهنگی کنند می‌توان از این مهاجرت هم جلوگیری کرد. در حال حاضر در استان‌های گیلان ـ شهرستان رشت، خوزستان ـ شهرستان اهواز، مشهد و... تعامل با شهرداری‌ها برقرار شده است.

پیش‌بینی می‌کنیم در سه گروه کودکان زیر 18 سال، بیماران روانی مزمن و سالمندان که مسوولیت رسیدگی آنها با سازمان بهزیستی کشور است، کمتر از 2000 نفر در این طرح جمع‌آوری شوند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: