ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مزدورانی از 93 کشور جهان

از 360 هزار جنگجو

90 هزار در سوریه مانده

 
 
 
 
 

 

تعداد اتباع کشورهای مختلف که از آوریل 2011 تا آخر 2015 در سوریه می جنگیدند بیش از 360 هزار تن بوده است. این تعداد اکنون و پس از ضرباتی که حملات هوائی روسیه و ارتش زمینی سوریه  بر داعش وارد کردند به 90 هزار رسیده است که عمدتا در دو سازمان داعش و جبهه النصره فعالیت می‌کنند. سئوال بزرگ اکنون اینست که 270 هزار عضو گروه های تروریستی که اکثریت آنها وابسته به داعش بوده اند اکنون به کجا رفته اند. همه آنها که کشته نشده اند.

تعداد اتباع اروپایی و آمریکائی که در واحدهای داعش در سوریه می جنگیدند نیز 21 هزار و 500 تن بر آورد شده که از این تعداد نیز 8500 تن به کشورهایشان بازگشته‌اند. در حقیقت از 93 کشور جهان افرادی در صفوف داعش در سوریه حضور داشته اند که هزینه جنگی آنها بالغ بر 45 میلیارد دلار برآورد شده است.

ترکیه در میان کشورهای جهان بیشترین تعداد شبه‌نظامی و نیرو را در سوریه دارد که این افراد شامل نیروها و افسران ارتش این کشور و نیز سازمان اطلاعات ترکیه می شود و حالا باید دید پس از حوادث اخیر در ترکیه و تغییر احتمالی سیاست های منطقه ای دولت اردوغان این نیروها چگونه از سوریه عقب نشینی کرده و به ترکیه باز خواهند گشت.

تاکنون از مجموع 24 هزار و 500 عربستانی که در جنگ علیه ارتش سوریه شرکت کرده‌اند، 5990 تن کشته شده‌اند.

این آمار و ارقام توسط گروه پژوهش مرکز ویریل در آلمان منتشر شده است. بخش دیگری از این آمار مربوط به کشته شدگانی است که از اردن به داعش در سوریه پیوسته بودند و شمار آنها 3900 تن بوده که 1990 تن آنها کشته شده اند.

180 زن و دختر جوان تونسی نیز در صفوف داعش می جنگیده اند که از میان آنها تاکنون 45 تن کشته شده اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: