ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

این واقعیت را میدانند که سعی می کنند رد صلاحیت شود

مخالفان روحانی

شانسی برای غلبه بر او ندارند

 
 
 
 

 

بخش هائی از مصاحبه صادق زیبا کلام با روزنامه اعتدال را می خوانید. برخی نظرات او را می توان نزدیک به دیدگاه های هاشمی رفسنجانی دانست و به همین دلیل اطلاع از آنها مفید است.

او به اعتدال می گوید:

فارغ از اینکه اصولگرایان چه کسی را برای انتخابات 96 نامزد کنند، فتاح، باهنر، سعید جلیلی، علی لاریجانی، دکتر ولایتی، حدادعادل و یا هر چهره دیگری، خودشان هم میدانند که شانسی برای پیروزی در انتخابات ۹۶ ندارند و هر کدام از این چهره‌ها اگر مقابل حسن روحانی قرار گیرند، شکست خواهد خورد.

به همین دلیل تلاش می شود که او کاندید نشود. حمله به روحانی  در ماه‌های اخیر حتی از حملات به دولت روحانی بسیار بیشتر است.

 

این حملات دقیقاً بعد از ۷ اسفند ۱۳۹۴ شدت گرفت. زمانی که اصولگرایان با شکست سنگین در انتخابات دو مجلس مواجه شدند و به‌ویژه در تهران و شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها نتوانستند نماینده‌های خود را به مجلس بفرستند. آنها فهمیدند برای انتخابات اردیبهشت ۹۶ روشن شد که هیچ شانسی در این شرایط ندارند.

این واقعیت، آنان را بر آن داشت تا یک حمله گازانبری و سنگین علیه دولت روحانی شروع کنند و با استفاده از رادیو وتلویزیون، برخی از تریبون‌ها و مطبوعات لوله توپ سنگین شان را به سمت روحانی نشانه گرفتند.

تنها کافی است که به یک نمونه اشاره کرد و آن، صحبت مکرر درباره فیش‌های حقوقی برای هجمه به دولت است. در مورد اخیر باید به صحبت‌هایی اشاره کرد که در برخی تریبون‌های عمومی مطرح می‌شود. البته دولت باید در این باره جدیت بیشتری نشان دهد، اما روزی نیست که دو یا سه بار در این‌باره، مطلبی از رادیو و تلویزیون نشنویم و من تردیدی ندارم که بهره‌برداری سیاسی از این ماجرا تا اردیبهشت ۹۶ ادامه پیدا می‌کند.

سنگر دیگری که اصولگرایان علیه دولت گشوده‌اند، مسأله برجام است. وزارت امور خارجه، سازمان انرژی اتمی، آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای یا ۱+۵ به عنوان داوران برجام باید بگویند نقض برجام صورت گرفته است و برای این موضوع اقدام لازم انجام دهند. در این‌باره این نکته را نمی‌توان ندیده گرفت که اگر به ‌واسطه برخی قوانین و مقررات، خارجی‌ها در ایران سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، علاوه بر اینکه به وضعیت اقتصادی خودمان برمی‌گردد، ناشی از کارشکنی‌های ایالات متحده است.

اما انتقادات اصولگرایان به دولت به همین مواردی که به آن اشاره شد، خلاصه نمی‌شود. برای نمونه اینکه در روزهای اخیر شاهد بودیم آقای توکلی باز تیغ از نیام برکشیده و اشاره به توافقات و قراردادهای بین وزارت نفت و شرکت‌های خارجی دارد. آقای توکلی یک بار مطرح نکرد که در نتیجه فقدان سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی در ۱۰ سال چقدر ضرر کردیم و به جای آن و در حالی که هنوز شرکت غربی پایش به فرودگاه نرسیده، بیانیه صادر می‌کند.

با توجه به این هجمه‌ها جا دارد در وهله نخست در شرایط فعلی، رئیس دولت اصلاحات (خاتمی)، آقای هاشمی و چهره‌های اصلاح‌طلب واقعاً هرچه پررنگ‌تر و قرص و محکم‌تر پشت روحانی و دولت او بایستند. دوم اینکه اصولگرایانی که تصور می‌کنند با تخریب دولت ۱۹ میلیون رأی در سبد آنها ریخته می‌شود، سخت در اشتباه هستند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: