ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 23 مرداد

رقابت "باهنر" و "قالیباف"

برای نامزدی درانتخابات 96

 
 
 
 

 

1- روزنامه ایران صفحه اول شماره شنبه خود را به سخنان وزیر جهاد کشاورزی اختصاص داد که در آن گفت : ذخیره گندم از 18 روز به 6 ماه رسید . در سال 92 ذخیره گندم برای 18 الی 21 روز بود و از چند صد هزار تن تجاوز نمی کرد اما امروز بیش از 13 میلیون تن گندم ذخیره برای 6 ماه را داریم. تا کنون 10 میلیون تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری کرده ایم. وزیر جهاد کشاورزی افزود در دولت یازدهم یکبار دیگر به خودکفایی در این بخش دست پیدا کرده ایم . دور تازه در مناسبات ایران و ترکیه. اولین حمله هوایی روس ها به قلب داعش در رقه . محمد رضا باهنر: اصولگرایان چهره کاریزماتیک برای انتخابات ندارند . عضو شورای شهر تهران: شهرداری نباید بابت تخلفات ساختمانی جریمه دریافت کند . طنین نغمه های مدیترانه ای در آسمان پایتخت، اجرای مشترک ارکستر جوانان جهان با همراهی سمفونیک تهران برگزار شد .

این روزنامه همچنین سخنان حجت الاسلام علم الهدی را منتشر کرد که خطاب به مشهدی ها گفت : کسی که کنسرت می خواهد، برود جای دیگری زندگی کند. وی افزود : مشهد شهر زیارت است و شهر گردشگری و عیاشی نیست، گردشگری میخواهید بروید شمال، شیراز ، اصفهان ، مشهد جزیره کیش نیست. .(ایشان به روی خود نیآورد که چه تعداد بنگاه صیغه در مشهد دایر است و شیوخ عرب برای چه کاری به مشهد می آیند و پول هم خرج امام رضا می کنند که شاید سهمی هم به خود ایشان می رسد!)

دیگر مطالب ایران عبارت بودند از: فیدل کاسترو 90 ساله شد. نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری : کاری که در مهار تورم در اقتصاد کشور شده ایجاد آرامش است، هر کس تردید ایجاد کند خیانت کرده است .

2- کیهان: ماجرای کنسرت ها چنان مانور داده می شود که گویی کنسرت ، یگانه دغدغه ملی است .

3- دنیای اقتصاد -  باهنر: آقای روحانی چهره کاریزماتیکی ندارد. اگر آقای هاشمی رد صلاحیت نمی شد ، آقای عارف مجبور به کناره گیری نمی شد و اگر 4 نفر اصولگرایان باهم رقابت نمی کردند آقای روحانی رئیس جمهور نمی شد

. معاون شهرداری تهران هم گفت : اظهارات یکی از مقامات دولتی مبنی بر هزینه یک میلیارد دلار احداث بزرگراه صدر نادرست است.

انتخابات رئیس جدید اتاق برگزار می شود .

4- جمهوری اسلامی : تروریست ها زیر آتش ارتش روسیه-سوریه . سرمایه گذاری عربستان در صنعت موشک های بالستیک اوکراین .

5- روزنامه اطلاعات: روزنامه اطلاعات همراه با چاپ عکس ظریف -اردوغان در صفحه اول خود نوشت: ظریف در دیدار با همتای ترکیه ای خود گفت ایران از نزدیکی روابط میان ترکیه و روسیه استقبال می کند . وزیر خارجه ترکیه گفت : با ایران در باره تمامیت ارضی سوریه همفکریم . زمان ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ تا ۲۶ فروردین ۹۶ اعلام شد. نهاوندیان تصویب به اجرای برجام تصمیم نظام بود. ترکیه در تغییر موضعی بی سابقه خواستار حضور اسد در دوره انتقالی سوریه شد. یادداشت سردبیر روزنامه اطلاعات در مورد محیط بانان : "مدافعان بی دفاع" تنها چند هفته پیش سه محیط بان دیگر با تیر مستقیم شکارچیان کشته شده اند، رئیس جمهور برای شهادت انها پیام داد اما شمار محیط بانان کشته شده به دست شکارچیان به ۱۱۹ نفر رسید. ضعف قوانین در این خصوص به گونه ای است که محیط بانان حتی جرأت دفاع از جان خویش را ندارند چه برسد به دفاع از جانوران، مگر یادمان رفته است که همین دو سال پیش محیط بانی که در جنگ رویارویی با شکارچی مجبور به تیر اندازی شده بود محکوم به اعدام شد، وقتی محیط بانی در شرایطی قرار گیرد که اگر شلیک نکند خود شکار می شود و شلیک کند اعدام می شود در بازی ای قرار گرفته است که در دو سویش مرگ است. اینطور که پیش می رود نه تنها نسل برخی حیوانات بلکه نسل محیط بانان نیز به انقراض خواهد رفت.

 6 - روزنامه ارمان: روزنامه آرمان مصاحبه خود را با یحیی ال اسحاق عضو مؤتلفه اتاق بازرگانی اختصاص داد. آرمان در صفحه ۷ چنین می نویسد: دکتر ال اسحاق یکی از تئوریسین های اقتصاد بازار ازاد در تاریخ ۳۷ ساله انقلاب است که در دولت هاشمی رفسنجانی مسئولیت وزارت بازرگانی را بر عهده داشت. آل اسحاق در مصاحبه خود به آرمان گفت: در شرایط کنونی نظام سیاسی و اقتصادی ما به یک جمع بندی مناسب از همه تئوری ها و نظریه پردازی ها رسیده و ان را در شکل تئوری اقتصاد مقاومتی ارائه کرده است مجلس اگر نسخه اقتصاد مقاومتی را به خوبی اجرا کند موفق خواهد شد نام خود را به عنوان یک مجلس مهم و تاثیر گذار در تاریخ کشور ثبت کند .این مجلس تنها باید وقت خود را برای پیگیری اجرا شدن تئوری اقتصاد مقاومتی صرف کند، دولت و مجلس باید برای هر بند اقتصاد مقاومتی یک مسئول اجرایی قرار بدهند. بنده حتی پیشنهاد می کنم در مجلس فراکسیون اقتصاد مقاومتی تشکیل شود تا سیاست های اقتصاد مقاومتی با هماهنگی بیشتری اجرائی شود، باید اجرائی شدن اقتصاد مقاومتی را به عنوان یکی از موضوعات مهم امنیت ملی قرار بدهد، دولت نباید نگاه مقطعی به اقتصاد مقاومتی داشته باشد بلکه باید سعی کند بستر های تحقق اقتصاد مقاومتی را مهیا کند، اقتصاد مقاومتی یک مسئله مشترک همه جریان ها هست. اگر وضعیت کشور تغییر کند عده ای نمی توانند از وام های هزار میلیاردی و سه هزار میلیاردی بهره ببرند.( بیش از 9 بار از واژه "اقتصاد مقاومتی" در این مصاحبه استفاده شده در صورتی که هیچکس از جمله ال اسحاق اطلاعی از این مدل اقتصاد ندارد )

وی در ادامه گفت: به نظر من دولت آقای روحانی نقشه راه مناسبی برای حل کردن مشکلات کشور در پیش گرفته است. افرادی که در زمینه اقتصادی با اقای روحانی همکاری می کنند از دانش و تخصص و تجربه کافی در زمینه اقتصادی برخوردارند.

( روزنامه رسالت در تاریخ چهارشنبه ۲۰ مرداد مصاحبه اقای ال اسحاق با خبرگزاری "تسنیم" را به چاپ رسانده بود و به نقل از ال اسحاق نوشت: الگوی اقتصادی دولت غلط است.رشد اقتصادی در سال اجرای برجام نزدیک صفر است. قشر ضعیف جامعه کاهش تورم را احساس نمی کند)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: