ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مجمع مصلحت تصمیم قطعی را می گیرد؟

"مینو خالقی" در انتظار

نشستن روی صندلی نمایندگی

 
 
 
 
 

استفساریه علی مطهری درباره بررسی دلیل رد صلاحیت مینوخالقی نماینده سوم اصفهان، در مجلس طرح و تصویب شد. این مصوبه به شورای نگهبان می رود و در صورتی که شورای نگهبان آن را رد کند، طبق قانون، مسئله بعنوان اختلاف مجلس و شورای نگهبان به مجمع مصلحت نظام ارجاع خواهد شد تا نظر قطعی را این مجمع بدهد. به این ترتیب، مسئله حضور خانم خالقی در مجلس همچنان مطرح است و آنچه مطهری بعنوان بخشی از شخصیت سیاسی خود روی آن پافشاری می کند، دفاع از اصول است. او این شخصیت را در مقاطع مختلف از خود نشان داده است. حتی در مواردی که حق را به اصولگرایان میدهد و یا به اصلاح طلبان. شیوه عمل او دفاع از اصول است. اصولی که متکی به قانون است.

مینو خالقی، منتخب سوم مردم اصفهان در انتخابات مجلس دهم است که یک ماه پس از تأیید انتخابات اصفهان، شورای نگهبان ناگهان صلاحیت او را به‌دلیل آنچه رسیدن اسناد جدید درباره او بیان شد رد کرد. یعنی اقدامی غیر قانونی توسط شورائی که به بهانه دفاع از قانون تشکیل شد. ظاهرا در این شورا نظر اکثریت تائید صلاحیت مینوخالقی و قبول کامل نتیجه انتخابات اصفهان بوده، اما احمد جنتی یک تنه رد صلاحیت را اعلام کرد.

در استفساریه ای که در مجلس تصویب شد، قید شده است:

«بعد از انتخابات شورا نمی‌تواند اظهار نظر مجددی درباره صلاحیت یک منتخب داشته باشد و چنانچه مدارک جدید درباره او به شورا رسیده باشد، این مدارک طبق ماده ٣٠ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی باید در زمان بررسی اعتبارنامه‌های منتخبان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد». این بند از استفساریه روز گذشته با ١٢٢ رأی موافق، ٤٧ رأی مخالف و ١٦ رأی ممتنع از ٢٢٨ نماینده حاضر در صحن علنی، تصویب شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 31 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: