ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 مرداد  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

طلاق رسمی، طلاق روحی

با هم زندگی می کنند

اما سالهاست از هم جدا هستند

 
 
 
 

 

رو به روی هم نشسته اند، بدون این که همدیگر را نگاه کنند، یکی سرش توی گوشی تلفن همراه است و آن یکی، درگیر تماشای مسابقات المپیک که تا پاسی از شب طول می کشد.

دعوا نمک زندگی است، اما این 2 نه دعوا می کنند، نه  جر و بحثی به راه می اندازند و انگار سالهاست با هم قهرند.

درست 6 ماه از زندگی مشترک آنها می گذرد و ملاک انتخاب این 2 را کسی نمی داند، به نظر می رسد خودشان انتخاب کرده اند و خودشان هم از ادامه زندگی مشترک سرباز زده اند.

به همین راحتی، به قول مادر بزرگ، انگار نه انگار 'خانی آمده و خانی رفته است' و هر 2 در کمال آرامش در 89 روز به پایان خط رسیده اند.

نکند ملاک انتخاب آنها، عکس های پروفایل شان باشد، امکان ندارد چون هر دو تحصیلکرده اند ولی خب هر چه بیشتر سکوت شان بشکند، همه چیز مشخص می شود.

البته مادر بزرگ روزی غرولند می کرد این که عکس ها و صحبت های پیش از ازدواج دلربایی کرده و دل هر 2 را برده است.

بررسی های آماری نشان می دهد بخش قابل توجهی از زنانی که قصد جدایی از همسران خود را دارند،

هنگام طرح خواسته، مهریه را فقط ابزاری برای رسیدن به طلاق قرار داده اند.

در قوانین جاری ایران، زن می تواند بلافاصله پس از جاری شدن صیغه عقد، مهریه خود را مطالبه کند اما کمتر دختر و پسر جوانی از این قانون اطلاع دارد.

براساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن حدود 35 درصد جمعیت کشور جوان اند.  26 میلیون جمعیت کشور در سنین 15 تا 29 سال است.

آمار طلاق 2،2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. میانگین مدت زندگی مشترک در طلاق های ثبت شده به 8،2 سال رسیده است. دوام زندگی مشترک 12،1 آنها که با هم ازدواج می کنند کمتر از یک سال است. 47،5 درصد طلاق ها در همان 5 سال اول زندگی مشترک به ثبت رسیدهاست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 31 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: