ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اظهار نظر ترامپ و سرکوزی

مناسبات با روسیه در بورس

رقابت های سیاسی فرانسه و امریکا 
 
 
 
 

 

فرانسه غرق اعتصاب و اعتراض است. چنان اعتراض ها و اعتصاباتی که از سال 1961 تا کنون سابقه نداشته است. دولت این کشور بشدت زیر فشار است و سقوط میرود تا یگانه گزینه آن باشد. در این میان نیکلای سرکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه که سخت در تلاش بازگشت به کاخ الیزه، کاخ ریاست جمهوری است پیاپی با رسانه ها مصاحبه می کند و دیدگاههائی را برای برون رفت کشور در بحران کنونی ارائه می کند. از جمله، در تازه ترین مصاحبه ای که با شمار زیادی از خبرنگاران داخلی و خارجی چهار روز پیش در پاریس داشت و بارها تلویزیون روسیه 24 آن را پخش کرد، او تحریم اقتصادی روسیه را یک اشتباه بزرگ اتحادیه اروپا اعلام کرد و گفت اروپا هیچ راهی جز همکاری با روسیه ندارد و در صورتیکه من به کاخ الیزه باز گردم نزدیک ترین مناسبات را با روسیه برقرار خواهم کرد.

سه روز پس از این مصاحبه، ترامپ نامزد جنجالی جمهوریخواهان برای ریاست جمهوری امریکا نیز اعلام کرد: در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، ولادیمیر پوتین را به کاخ سفید دعوت خواهم کرد. من برای دعوت از ولادیمیر پوتین برای سفر به آمریکا هیچ مشکلی ندارم. آمریکا و روسیه باید روابط مثبتی با یکدیگر داشته باشند و تأثیر مثبتی بر سراسر جهان خواهد گذاشت. از جمله در مبارزه با سازمان های تروریستی مانند داعش.

بلافاصله الکسی بوشکوف، رئیس کمیته امور بین‌الملل مجلس دومای روسیه در واکنش به این اظهارات ترامپ گفت:

دعوت دونالد ترامپ  از پوتین برای سفر به واشنگتن ناشی از یک فکر سالم است و زمینه را برای اجتناب از چالش‌های غیرضروری با روسیه باز می‌کند.

30 درصد روس‌ها معتقدند پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا بیش از پیروزی کلینتون در این انتخابات به سود منافع روسیه است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول تیر

 
 

اشتراک گذاری: