ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اسحاق جهانگیری:

در دولت دهم نشستند

و به خودشان مدال و سکه دادند

 
 
 
 

 

سخنان اسحاق جهانگیری معاون اول دولت در افطار وزرا، معاونان وزرا، استانداران و رؤسای سازمان‌ها که سخنران اول آن روحانی بود و در همین شماره پیک نت نکاتی از آن را می خوانید:

 

"امروز جامعه به سرعت در حال تغییر است و شاید کسی تصور این را در 10 سال گذشته نمی‌کرد که تغییر و تحولات جدی اجتماعی به این شکل در کشور روی دهد. ما باید در تصمیم‌گیری‌ها به این نکته توجه داشته باشیم که تغییرات پیش‌آمده در جامعه و جهان چه الزاماتی دارد و رای و خواسته مردم از مسئولان در چه زمینه‌هایی است. کشوری که دورنما نداشته باشد و نداند به کجا می‌خواهد برسد، تمام توان، استعداد و ظرفیت‌های خود را بیهوده از بین خواهد برد. رئیس‌جمهور و اعضای تیم اقتصادی دولت زمان زیادی برای بررسی مسایل اقتصادی اختصاص داده‌اند و جلسات متعدد و کارشناسی زیادی در این زمینه برگزار شده است.

به حرکت درآوردن تولید داخلی کشور را از اهم اقدامات اولویت‌دار دولت است که علیرغم برخی سخنان و تبلیغات سوء، امروز بسیاری از واحدهای تولیدی صنعتی و خدماتی در حال فعالیت هستند و با برنامه‌ریزی‌های دولت قصد داریم برخی واحدهایی را که دچار رکود شده‌اند را هم به چرخه تولید بازگردانیم. مهمترین کار ما اینست که موانع صادرات را در کشور برطرف کنیم که در این راستا استانداران استان‌های مرزی باید نظارت و پیگیری کامل در مرزها داشته باشند و موانع را برطرف کنند.
مبارزه با قاچاق از دیگر برنامه‌های دولت در راستای حمایت از تولید داخلی است. در سال جاری باید ٢٥٠٠ طرح به بخش خصوصی واگذار شود. سیستم بانکی کشور نیازمند رفع مشکلات و گرفتاری‌هاست تا بتواند موجب تحرک در اقتصاد شود. دولت با تاکید بر قانون‌گرایی در مسیر مبارزه بی‌امان با فساد گام برداشت، چرا که متاسفانه با یک فساد سیستمی که به جان نظام افتاده بود روبرو بودیم و بر اساس دستور رئیس‌جمهور هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد قائل نیستیم. برای هیچ‌کس قابل قبول نیست که در کشور یک جوان ١٠ هزار میلیارد تومان از منابع کشور را در اختیار داشته باشد و امروز حتی یک ریال از آن بازنگشته است؛ باید مشخص شود که این پول به چه شیوه‌ای در اختیار او قرار گرفته و ما این را پیگیری می‌کنیم. (بابک زنجانی)

دولت به هیچ‌ وجه نسبت به بررسی حقوق ها کوتاه نخواهد آمد و از طریق دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و دستگاه‌های اجرایی میزان دریافتی مدیران ارشد را بررسی خواهیم کرد. دولت با تمام پرداخت‌های خارج از عرف برخورد جدی خواهد کرد. پول‌های اضافی باید به خزانه بازگردد و افرادی که این کار را کردند برکنار خواهند شد.

تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند تا افزایش حقوق در دستگاه‌ها را تنها با هماهنگی و موافقت شورای حقوق و دستمزد انجام دهند. هیچ ذینفعی حق ندارد در مورد ارائه تسهیلات و خدمات به خود تصمیم‌گیری کند.

سنت پرداخت‌های نامتعارف وقتی گذاشته شد که در دولت دهم (دولت احمدی نژاد) به عنوان مهمترین رکن تصمیم‌گیری این نظام نشستند دور خودشان و تصمیم گرفتند به خودشان نشان و سکه بدهند. از یک جمع 30 نفره دولت به 27 نفر از خودشان نشان درجه دو و درجه یک با 75 و 100 سکه دادند.
اعطای نشان درجه یک و درجه دو نیازمند برگزاری مراسم و پخش از تلویزیون است اما این خبر اینقدر قبیح بود که بدون برگزاری هرگونه مراسم و تشریفاتی این نشان‌ها را مخفیانه دادند. خب معلوم است که وقتی این خبر به معاون و مدیر پایین‌دست می‌رسد، به‌هم می‌گویند وقتی دولت درباره وزرا و دیگران اینجور تصمیم گرفته پس بیایید ما هم برای خودمان تصمیم‌گیری کنیم. برخی از این سنت‌ها در تاریخ کشور، سنت‌های خطرناکی بوده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 تیر

 
 

اشتراک گذاری: