ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
     
 

با جان و سلامت مردم بازی می شود

"مردار سنگ" در مترو تهران

برای فرار از عرق تن مسافران

 
 

زیر زمین های مترو تهران، خود به تنهائی، تهران دیگری است که زیر زمین است. در این تهران زیر زمینی همه چیز یافت می شود، از جمله چیزهائی که در تهران بالای زیر زمین های مترو یافت نمی شود. نه تنها یافت می شود، بلکه فروخته می شود و معامله می شود. بعنوان تازه ترین پدیده در متروی تهران، فروش "مردار سنگ" است که اتفاقا خیلی هم مشتری دارد. مردار سنگ را بعنوان برطرف کننده بوی عرق زیر بغل بصورت پودر می فروشند و اتفاقا جای مناسبی را هم برای فروش آن یافته اند. گاه در برخی واگن های مترو تهران برای فرار از بوی عرق تن برخی مسافران، بقیه تا رسیدن به ایستگاه مورد نظر و پیاده شدن از مترو، آنقدر نفس می کشند که زنده بمانند.

مردار سنگ از فراورده های سرب است که هم خشکش در مترو تهران فروخته می شود و هم رقیق شده اش. علاوه به تبلیغ آن بعنوان خشک کننده عرق زیر بغل، این خواص را هم برای آن تبلیغ می کنند:

پوست‏اندازى‏ را برطرف مى‏نماید.

لکه‏ها و اثرهاى سیاه ‏پوست را از بین می برد.

خون خشکیده و مرده (خال سیا) را از بین می برد.

آبله را خوب می کند.

همه مشخصات را به نقل از بوعلی سینا و جالینوس برای مردار سنگ تبلیغ می کنند.

حالا مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران درباره فروش و مصرف مردار سنگ به خبرگزاری های داخلی گفته است:

از مردار سنگ در گذشته‌های دور برای جلوگیری از عرق تن استفاده می‌شده اما الان سالهاست که ثابت شده این ماده آسیب رسان است. حدود 70 درصد آن را فلزات سنگین از جمله سرب تشکیل می‌دهد که علم امروزه ثابت کرده سرب سمی است و می‌تواند از طریق پوست وارد بدن و دستگاه گوارش شده و موجب بیماری "سل" شود. خاصیت قلیایی دارد و پس از تماس با آن عارضه‌های پوستی و واکنش‌های آلرژیک بوجود می آورد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 تیر

 
 

اشتراک گذاری: