ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

 37 سال ادعای نوآوری

در اقتصاد و حقوق بشر

 
 
 
 

از ابتدای بنیانگذاری جمهوری اسلامی، همه آنها که مصدر امور شدند براین تصور بودند که طرحی نو را در خواهند انداخت. در تمام عرصه ها. از حقوق بشر، تا اقتصاد، از آزادی ها تا لباس مردم.

ابوالحسن بنی صدر مدعی طرح اقتصاد اسلامی شد و شروع کرد به مقاله نویسی و سخنرانی، بدنبال او هاشمی رفسنجانی یک سلسله خطبه نماز جمعه خواند با عنوان اقتصاد اسلامی، بعد نوبت رسید به آزادی ها و حقوق بشر و خلاصه تمامی امور.

اما همه اینها اوهامی بیش نبود. اقتصاد یا تعاونی است و یا دولتی و یا خصوصی و بهترین گزینه ای که در قانون اساسی پیدا شد اقتصاد سه بخشی با اولویت بخش دولتی و تعاونی بود که در اصل 44 قانون اساسی منعکس شد. مطابق این اصل بازرگانی خارجی هم باید در اختیار دولت می بود. آن طرح های اقتصاد اسلامی 37 سال بالا و پائین شد و رسید به همین فاجعه اقتصادی که امروز بر کشور حاکم است. نه گوشت و نه مرغ و نه ماهی. شیر تو شیر و بچاپ بچاپ بنام اسلام حاکم شد. در تمام عرصه های دیگر هم همین مسیر طی شد. از جمله حقوق بشر اسلامی. درحالیکه بشر بشر است و حقوق اجتماعی و مدنی و حیاتش مثل همه مردم دیگر در سراسر جهان است، آقایان پس از بازتولید ساواک شاهنشاهی مدعی حقوق بشر اسلامی شدند که یک نمونه تاریخی آن در گورستان خاوران است. کار به اینجا ختم شد که سلطنت هم بنام ولایت فقیه و کاخ سلطنتی هم بنام بیت رهبری باز تولید شد. گوئی هیچ هنر و الگوی دیگری نه داشتند و نه یاد گرفتند و نه میدانستند جز همان الگوی شاهنشاهی که مردم در انقلاب 57 علیه آن به پا خاستند. حالا بخوانید سخنان چند روز پیش رهبر جمهوری اسلامی را در دیدار  با رئیس و مسئولان قوه قضائیه که در همین شماره پیک نت منتشر شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 21 تیر

 
 

اشتراک گذاری: