ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

از یک پیام دریافتی از گیلان

فساد نهادینه شده در کشور

درد آورتر از فساد دندان شده

 
 
 
 
 

 

سلام- من به تجربه خودم واقعا به این نتیجه رسیده ام که فساد در ایران نهادینه شده است. متاسفانه این فساد در بخشهایی نهادینه شده که با جان و سلامت مردم سر و کار دارند. برای ترمیم ساده دندان به کلینیک دندانپزشکی معتبر و گرانی در شهرمان که یکی از شهرهای بزرگ گیلان است مراجعه کردم. عکس فک و دندانم را ابتدا نشان دادم. دندانپزشک آنرا دید و عکس العملی که نشان داد خدا نصیب هیچ انسان سالم و بیماری نکند که اگر سالم باشد مثل من دستپاچه می شود و اگر هم بیمار باشد که به احتمال زیاد قالب تهی می کند. گفت، زیر ریشه دندانها عفونت کرده و ضایعه خطرناک دیده می شود و این عارضه بافت استخوانی لثه و فک را از بین می برد و شما هرچه سریع تر باید درمان را آغاز کنید. ما باید تک تک دندانهای ترمیم شده قبلی را خالی کنیم و کار را پیش ببریم ..... .

از آنجا که شخصا دندانهایم را بطور منظم نزد دندانپزشک دیگری کنترل می کنم در برابر اظهارات این دندانپزشک مقاومت کردم. متخصص دیگری را به یاری طلبید. متخصص ملایم تر برخورد کرد و توضیحاتی داد و خلاصه قرار درمان برایم گذاشتند و من هم گفتم این هفته فرصت ندارم و از هفته ی آینده درمان را آغاز می کنم.

امروز به کلینیک مراجعه کردم و با بهانه اینکه می خواهم عکس دندانها را به پزشک قبلی نشان دهم عکس و توضیحات را از پرونده خارج کردم و نزد یک دندانپزشک با معرفی یکی از دوستان آشنا رفتم. عکس را نشان دادم و ماجرا را هم خیلی ملایم شرح دادم. گفت نه اینکه حرف آنها غلط باشد اما درست هم نیست. بسته به دیدگاه پزشک برخورد و شیوه درمان می تواند متفاوت باشد. از نظر پزشکی خیالم را راحت کرد که مشکلی نیست و آن کلینیک برای جذب مشتری از این ترفند استفاده کرده تا با ایجاد ترس کار درمان سریع را شروع کند. درمانی که در این شرایط هیچ الزامی به آن نبود. در نظام پزشکی تعهدات اخلاقی و رعایت حال بیمار هم دارد به افسانه می پیوندد. اگر اسم این فساد سیستمی نهادینه شده نیست، شما به من بگویید چیست؟ هزینه های گران و بالای دندانپزشکی را هم می دانید که چطور است و بی دلیل می خواستند لثه هایم را بشکافند و دندانهایم را خالی کنند و هزینه روی دستم بگذارند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 تیر

 
 

اشتراک گذاری: