ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

کمانه تیر فیش های حقوقی به چند قلب دیگر

پول های نجومی

به کدام نهادها لوله کشی شده

 
 
 
 
 

 

اگر فلان مدیر به خاطر  300 - 200 میلیون تومانی که در یک سال گرفته است و باید پس دهد و حتی عزل شود، جا دارد که دهها موسسه و بنیاد و نهاد که چند هزار میلیارد تومان تحت عنوان فعالیت های فرهنگی دریافت می کنند و کارنامه و بازدهی شان نیز برای مردم ناشناخته است، باید به این پرسش پاسخ دهند که با میلیاردها تومانی که می گیرند چه می کنند و خروجی شان برای جامعه چیست؟
به عنوان مثال مردم حق دارند بپرسند مرکز موضوع شناسی احکام چیست و کجاست که سالانه باید قریب به 2 میلیارد تومان بودجه بگیرد؟

جامعه المصطفی العالمیه سالانه 256 میلیارد تومان می گیرد، حلّال کدام بخش از مشکلات جامعه است؟
موسسه آموزشی امام خمینی (مصباح یزدی) در قم، چرا باید 28 میلیارد تومان در سال بگیرد؟

بنیاد حکمت اسلامی صدرا، دقیقاً چه می کند که سالی 4 میلیارد و 300 میلیون تومان پول می خواهد؟ 
نشر آثار امام خمینی چقدر خرج دارد که هر سال باید بیشتر از 16 میلیارد تومان به موسسه ای تحت این عنوان بدهند؟

موسسات و بنیادهائی مانند بصیرت، مرکز نشر معارف اسلامی در جهان، مهدی موعود، امام رضا، تسنیم نور، دارالحدیث، پرتو ثقلین، سعدی، دعبل خزاعی و ... دقیقاً چه عملکردی دارند که باید میلیاردها تومان به آنها داده شود؟

هیأت رزمندگان اسلام چرا باید 1 میلیارد و 155 میلیون تومان بودجه بگیرد؟

آنها در برابر این پول های میلیاردی که می گیرند چه می کنند؟ نگاهی به عملکرد برخی از این موسسات نشان می دهد که به جز کارهایی مانند برگزاری همایش و انتشار کتاب، کار خاص دیگری نمی کنند .

چرا هر شخص متنفذی می تواند موسسه ای درست کند و بعد با تعریف اهداف بزرگ و پرطمطراق و ای بسا استفاده از عناوین مقدسه، در بودجه عمومی کشور سهیم شود و سال به سال نیز پول بیشتری بگیرد؟
بودجه ای که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت می کند، تنها یک ششم کل بودجه فرهنگی  کشور که 6 هزار میلیارد تومان است را دریافت می کند.

همان‌گونه که بعد از ماجرای فیش های حقوقی، برخی مدیران اقدام به انتشار فیش های خود کردند، از نهادها، موسسات و بنیادهایی که به اسم فعالیت های فرهنگی، میلیاردها تومان پول از بیت المال می گیرند، باید خواست تا به طور شفاف و صریح، هم نام موسسان و مدیران شان را اعلام کنند و هم محل هزینه‌کرد بودجه هایشان را در رسانه ها اعلام کنند و پاسخگو باشند. 

طبق اعلام مقامات رسمی، تعداد مدیرانی که حقوق های بالای 15 میلیون تومانی می گرفته اند، 950 نفر است که مجموع دریافتی همه این مدیران، یک بیستم کل پول هایی نیست که همه ساله به اسم فرهنگ بین دستگاه ها و نهادها و موسسات مختلف پخش می شود. (خلاصه و نقل شده از عصر ایران)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 تیر

 
 

اشتراک گذاری: