ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روزنامه دنیای اقتصاد، بلند گوی اتاق بازرگانی است

صاحبان بانکهای خصوصی

مقابل دولت صف آرائی کرده اند

 
 
 
 
 

 

کاهش سود تسهیلات بانکی و مقاومتی که در برابر آن می شود، ابرها را کنار زد و معلوم شد اتاق بازرگانی در برابر این تصمیم مقاومت می کند.

بانک مرکزی نرخ سود سپرده را ۱۵ درصد و سود تسهیلات را ۱۸ درصد در تاریخ 95/04/16 به بانک ها ابلاغ کرد. به گفته ی روزنامه ی ایران رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد نرخ سود بانکی نباید ۲ درصد بیشتر از تورم باشد. سیف با بیان اینکه اگر نرخ تورم بیش از این کاهش یابد سود بانکی نیز کاهش خواهد یافت.

روزنامه ی دنیای اقتصاد به نقل از "پویا جبل عاملی" نایب رییس اتاق بازرگانی تهران نوشت:

کاهش عجولانه نرخ سود بانکی منطقی نیست، سرعت عمل در کاهش نرخ سود بانکی نگران کننده است. روزنامه ی دنیای اقتصاد که بلندی گوی اتاق بازرگانی است، در شماره ی ۳۸۰۲ مورخه ی پنجشنبه دهم تیر ۹۵ در صفحه ی اول خود این اقدام بانک مرکزی را "نامناسب" خواند و در صفحه ی ۶ همان شماره به صراحت اعلام کرد: طبیعی ترین پیش بینی آن است که نرخ سودهای مصوب برای تسهیلات از طرف بانک ها رعایت نخواهد شد و بانک ها با نرخ های بالاتر اقدام به تسهیلات دهی کنند.

افتاب یزد نوشت از سال های گذشته به جز بانک های دولتی که مجبور به کاهش نرخ تسهیلات هستند، بانک های خصوصی هیچگونه میل و رقبتی به اجرای مصبوات نداشته اند و سعی میکنند تا حد ممکن در مقابل دستورهای جدید مقاومت کنند. بانک ها شعبده بازی می کنند و طوری با اعداد و ارقام بازی می کنند که نرخ سود تسهیلات حتی از ۲۰ درصد هم عبور و به ۲۵ درصد هم می رسد. روزنامه ی آفتاب یزد به نکته مهمی اشاره کرده است. شاید گردانندگان روزنامه دنیای اقتصاد و برخی از اعضای اتاق بازرگانی خود صاحب بانک های خصوصی باشند. کما اینکه به محض اقدام روحانی در تسری کاهش نرخ سود تسهیلات علاوه بر بانک های دولتی به تمام بانک های خصوصی و صندوق ها در سال ۹۴ ، روزنامه دنیای اقتصاد رو در روی روحانی موضع گرفت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 تیر

 
 

اشتراک گذاری: