ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

"چاقو" تبدیل شده

به زبان گفتگو در ایران

 
 
 
 

 

استفاده از چاقو در نزاع های خیابانی و خانه ای رو به افزایش است و هیچ مانع قانونی هم برای منع خرید و فروش آن وجود ندارد. انواع چاقوهای ضامن دار، دو تیغه، خنجری، قمه ای و... بصورت آزاد فروخته می شود. مدیرکل اسناد قوه قضائیه در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا، در همین رابطه گفته است:

زمان طرح ممنوعیت استفاده از سلاح سرد عده‌ای مخالف آن بوده و معتقد بودند با قانون‌گذاری مشکلی حل نخواهد شد. سخن این افراد پس از تصویب این طرح اثبات شد، زیرا با وجود اینکه ما قانون را تصویب و برای استفاده از سلاح سرد مجازات تعیین کردیم، همچنان شاهد افزایش استفاده از سلاح سرد در نزاع ها هستیم. اگر فرهنگ تعامل و مهارت‌های ارتباطی را به مردم آموزش ندهیم، این خشونت ادامه خواهد داشت. (ایشان فراموش کرد بگوید که اگر حکومت این فرهنگ را پیدا نکند، نمی توان آن را در سطح جامعه گسترش داد!)

مدیرکل اسناد ادامه میدهد: امروز سلاح سرد بیش از سلاح گرم در دسترس مردم است و قطعا استفاده از این نوع سلاح نیز بیشتر است. جای شکرش باقی است که سلاح گرم در اختیار مردم نیست، وگرنه از این نوع سلاح استفاده می‌کردند.  ما نمی توانیم جلوی خرید چاقو را بگیریم زیرا خیلی ها آن را برای استفاده از خانه و آشپزخانه می خرند. چاقو در دسترس همه افراد هست و خرید، فروش و حمل چاقو جرم نیست. به عنوان مثال ما قمه را ممنوع کردیم، اما افراد می‌توانند با انواع چاقوها، همان کاری را بکنند که با قمه می خواهند بکنند. مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، گرانی، ترافیک، مباحث سیاسی، امنیتی، فردی و... موجب افزایش خشونت در جامعه شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 تیر

 
 

اشتراک گذاری: