ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

حساب و کتاب مالی رهبر

چرا اعلام نمی شود؟

 
 
 
 

ادامه بحث فیش های حقوقی که چند هفته ایست در حکومت و در میان مردم جریان دارد، بالاخره رسید به دفتر رهبری و در واکنش به سئوالاتی که در میان مردم در باره ثروت رهبر و فرزندان او وجود دارد، دفتر شتابزده یک توضیحی را تهیه و منتشر کرد. اما این توضیح نه درباره امروز و سئوالات مردم، بلکه معطوف به نزدیک به سه دهه پیش است. یعنی زمانی که علی خامنه ای رئیس جمهور بود و موسوی نخست وزیر. دفتر رهبری که مردم را گیج و بی خبر فرض کرده، در پاسخ به سئوال روز مردم درباره ثروت رهبر و فرزندانش از قول علی خامنه ای رئیس جمهور نوشت:

« البته، این ‌که اموال مسؤولان کشور را به طور دقیق رسیدگی کنند، چنین چیزی در قانون اساسی نیست. فقط در مورد تعدادی از مقامات -مثل رهبری، ریاست جمهوری و بعضی های دیگر- هست که اینها اولِ مسؤولیتشان باید گزارش موجودی مال خودشان را بدهند. مسؤولینی هم که کنار رفتند، باز بایستی صورت موجودیشان را بدهند، تا معلوم شود که در این مدت چه‌چیزی گیرشان آمده و چه چیزی اضافه کرده‌اند. البته این اصل هم اجرا میشود. بنده خودم به مناسبت شروع مسؤولیت ریاست جمهوری و پایانش و نیز مسؤولیت بعدی، بارها این ورقه را پُر کردم و برای قوه قضاییه فرستادم. دیگران هم این کار را میکنند.»

قانون اساسی می گوید همه مقامات (از جمله رهبر) باید ثروت خود را اعلام کنند. این اعلام ثروت شامل اعضای خانواده نیز می شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 تیر

 
 

اشتراک گذاری: