ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 تیر  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

خبر روز گذشته رویترز را باید با دقت خواند

اردوغان در پناه دو جت

جنگنده ایران به ترکیه بازگشت

 
 
 
 

 

خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مقامات نظامی ترکیه مدعی شده که اردوغان رئیس جمهور ترکیه  پس از خنثی شدن کودتا وقتی عازم ترکیه (تائید ضمنی بازگشت از تبریز) بوده دو جت F-16 کودتاگران در آسمان بوده اند اما به سمت هواپیمای اردوغان شلیک نکرده اند.

این مقام نظامی ترکیه در ادامه ادعایش گفته: "اینکه چرا این دو جت جنگنده، به هواپیمای اردوغان شلیک نکرده اند، یک معماست. یک مقام دیگر نیز با تأکید این نکته که در هوا مشکلاتی برای اردوغان پیش آمده بود، از در اختیار گذاشتن جزئیات بیشتر خودداری کرده است. "

بدین ترتیب، تا کنون گفته شد که اردوغان هنگام بازگشت با هواپیما به استانبول با مشکلاتی در آسمان روبرو شده اما هواپیمای وی توانسته در فرودگاه آتاتورک استانبول به زمین بنشیند. همچنین، دو جت  جنگنده کودتاگران نتوانسته اند به سمت هواپیمای اردوغان شلیک کنند.

این هر دو ادعا، آن خبری را تائید می کند که در پیک نت منتشر شد مبنی بر آمدن اردوغان در شب کودتا به ایران و استقرار در شهر تبریز و سپس بازگشت از تبریز به استانبول در پناه دو جت جنگنده که این دو جت جنگنده نیز متعلق به ایران بوده و احتمالا توانسته اند مانع شلیک دو جت جنگنده کودتا چیان به سوی هواپیمای اردوغان شوند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 29 تیر

 
 

اشتراک گذاری: